Tja, wat Anne ook al zegt.. als je het gewend bent valt het je eigenlijk nieteens op.. Maar als iemand opeens gehandicapt wordt, zoals jouw pa Mandy, is dat heel anders.
Mijn broertje heeft een aangeboren ziekte waardoor hij snel moe is, niet met de fiets naar school kan. Ook is hij hart- en rugpatient. Hij mag dus ook niet in achtbanen enzo. Maar ik leef er al mijn hele leven mee, dus ik ben eraan gewend dat we soms rekening met 'm moeten houden enzo. Ik word er alleen aan herinnerd als iemand opeens vraagt: "Hee.. wat heeft jouw broer?"
(Hij is wel echt zichtbaar gehandicapt omdat hij nogal krom loopt, en omdat een van zijn benen iets korter is 'waggelt' ie een beetje..) Maarja, hij is 16 en wil gewoon alles doen.. Heeft een best zwaar baantje, komt doodmoe en chagerijnig thuis van school (en NOG chagerijniger van zijn werk).. Maar hij is eigenwijs en wil gewoon alles doen wat zijn leeftijdsgenoten doen..
En mijn vader was dus zwaar depri, maar daar moet je maar wat andere topics op na slaan. Hij zat een jaar of 8 in de WAO, altijd thuis..
|