Ja, dat ken ik.. jeetje, wist niet dat er echt meer mensen waren met dit 'probleem'..
Ik voel al lang dingen aan, en meestal zijn het erge, ingrijpende dingen. Opeens denk ik "Er zal toch niet iets gebeuren met ..." en later hoor ik dat rond de tijd dat ik dat dacht datgene ook is gebeurd..
Zo voelde ik de dood van mijn beide opa's aankomen, de verkrachting van mijn collega en zelfs de dood van mijn vader. Ik ben een tijd lang erg bang geweest en ik begon mezelf ook de schuld te geven. Ik dacht "als ik nou niet aan dat had gedacht was het niet gebeurd"
Ik word er nog regelmatig bang van als ik weer zoiets meemaak, als er weer iets gebeurt met iemand waaraan ik zat te denken. Maar daar kan ik geloof ik nix aan doen.. 't is een gave en die mag je niet ontkennen, tenminste, dat zegt mijn moeder.
Mijn ouders zijn allebei helderziend (geweest) en helderhorend geloof ik. Mijn moeder kan echt dingen door foto's voelen (bijv dat iemand ziek is).
Nouja, iig, ik weet wat je bedoelt, ik heb 't ook en word er soms echt heel bang van.
|