Om te beginnen:
Je
eigen boek terug eisen. Het boek is
jouw eigendom, dus zij hebben niet het recht dit in te nemen. Niet dat je dit veel zal helpen met het geding.
Kun je straks iig al je opdrachten gewoon weer overpennen als je er niet omheen kan.
Verder zal er wel nergens in het reglement staan dat je geen 2e hands boek mag gebruiken. Echter kan ik mij we goed voorstellen dat een instituut het niet graag ziet dat leerlingen een al reeds ingevuld boek gebruiken, en dit dan ook verbieden te gebruiken.
Vraag de directeur dan ook naar een verwijzing hiernaar. Mocht hij je hier niet naar kunnen bewijzen, dan heeft hij jou naar mijn mening ten onrechte een straf opgelegd.
Verder had je ook gewoon je boek thuis kunnen laten, thuis alles overschrijven, en dan het werk inleveren. Zo komen ze er nooit achter. (misschien wel leuk om dit zo voor de directeur voor te leggen)
Ik vind het wel een slechte zaak van de school dat ze er nu pas mee aan komen zetten.
Op deze manier zouden ze net zo goed aan het eind van het schooljaar een leerling alles opnieuw kunnen laten maken. Kun je toch niet maken als school? Bij wijze van...... You get the point.