27 September 2011, 19:08
|
#9
|
Lid
Geregistreerd op: 10 September 2011
Locatie: Middenstip Arena, in tent
Berichten: 56
|
Citaat:
Origineel gepost door deegbal
1. Op welke school volg je les? Welke richting?
doet er niet toe.
2. Is de school katholiek/gemeenschapsonderwijs, strikt/los, traditioneel/methodeschool?
streng orthodox joods.
3. Hoe verloopt de communicatie tussen leerkracht en leerlingen? (sfeer, toon, taal, ...)
meestal met een riem of een liniaal.
4. Verloopt de communicatie met alle leerlingen gelijk? (kansarmen, allochtonen, leerlingen met leerstoornissen,...)
nee. Meestal worden de kinderen die arm in kansen zijn achterin gezet.
5. Is de aard van de communicatie tussen leerkracht en leerlingen hetzelfde op de speelplaats, buiten de schooluren, ... Als in de klas?
niet helemaal nee, nadere uitleg acht ik niet noodzakelijk.
6. Via welke kanalen communiceren leerkracht en leerlingen met elkaar? (brieven, mondeling, internet,...)
mondeling daar doen we niet aan, die andere twee wel.
7. Op welke tijdstippen communiceer je met je leerkracht (tijdens de les, na de les, in het weekend, ’s avonds, …) ?
wanneer niet
8. Worden de leerlingen op school gehoord? (wanneer, waarvoor, hoe?).
ik hoorde er laatst nog twee lopen.
9. Zijn er in jouw ogen grote verschillen qua inlevingsvermogen, enthousiasme, … van de leerkrachten?
?
10. Waarover praat je met je leerkracht? (leerstof, conflicten, persoonlijke zaken,…)
afrika.
11. Als je niet met je leerkracht over persoonlijke problemen kan praten, met wie dan wel op school?
met de kantineman. Hij vroeg me laatst waarom ik cola light nam, omdat ik op dieet was dus. Hebben we het over gehad, was fijn.
12. Zijn er initiatieven om de communicatie tussen leerkrachten en leerlingen te verbeteren (themadag, projecten, …)?
soms.
|
geniaal!
|
|
|