Citaat:
Origineel gepost door Chitesel
Het feit is dat er een probleem is, dat bewijzen de jongeren die thuis zitten.
Heb dat ook gelezen, maar het feit is om bij die oplossing te komen dat je ontzettend breed moet onderzoeken. Waar wil je je op richten, want als je het geheel wilt behandelen; Dan zijn ze 5 langstudeerboetes verder, en pas bij hoofdstuk 3.
De kunst is om genoeg weg te laten. Maar wel als onderbouwing voor je conclusie te gebruiken.
|
Kritisch gezien, is het wel een probleem dat ze thuis zitten? Misschien is de maatschappij wel beter af dat ze niet meer naar school gaan en later aan de productielijn komen te staan (waar je geen opleiding voor nodig hebt). Wie weet kost het wel bakken met geld om die jongeren fatsoenlijk hun opleiding te laten volgen en te blijven motiveren, of kost het hele project om dit tot stand te brengen wel een onrealistisch hoog vermogen.
Misschien is het veel nuttiger om die jongeren te motiveren te gaan werken ipv naar school te sturen.
Het lijkt mij beter om die oplossingen in eerste instantie achterwege te laten en dat uit onderzoek blijkt welke van deze oplossingen het beste is.
Op dit moment gaan ze naar van te voren bedachte oplossing toewerken. Dat is gewoon stom. De oplossing moet juist blijken uit een van te voren goed uitgevoerd onderzoek waarin verschillende factoren tegen elkaar uitgezet worden waaruit vervolgens verschillende oplossingen blijken.
Maar daarvoor zul je je onderzoek wel moeten afbakenen, zoals jij zegt. Dit is het makkelijkste door een Oorzaak-Gevolg relatie-schema op te stellen om te achterhalen waar je je op gaat focussen en om deze vervolgens SMART te formuleren (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden).