Enkele bericht bekijken
Oud 19 May 2002, 14:02   #3
mirre
Guest

Standaard

hee manderijn

ik denk inderdaad dat je ook aan jezelf moet denken, het is heel vervelend wat er met je vader is gebeurt, en het is heel goed dat jij voorhem een steun kan zijn, maar je moet er niet zelf aan onderdoor gaan, je moet op jezelf letten, als jij het niet wil, of als het te veel wordt, dan moet je dat zeggen, duidelijk maken. Jij bent ook maar een mens. daar moet je vader rekening mee houden. enals je vindt dat er te veel op jou schouders terecht komt of als je broertje te weinig meehelpt, moet je dat bespreekbaar maken. ook denk ik dat het heel belangrijk is dat je een persoon vindt, die je kan helpen in je sithatie. dat kan een vriend/ vriendin zijn, of een leraar/of maatschappelijk werker. als je maar iemand hebt waar jej e verhaal kwijt kan, waar je op kan leunen, je moet hier niet alleen mee blijven lopen.
probeer ook een plek te vinden, of een manier te vinden, waar je alles even van je af kan zetten, als je uit gaat misschien, probeer het daar even van je af te zetten, zodat je ook wat leuks in je leven hebt.
wat betreft school. weet niet of er mocht je het niet halen een mogelijk is om het jaar over te doen, zou dat toch overwegen te doen, zonder eindexamen ben je nergens, je kan die opleiding wel doen, maar je hele verdere leven zal je geconfronteerd worden met dat je geen examenlijst hebt en dat is zonde, bovendien is het ook zonde om alles wegtegooien wat je de laatste jaren gedaan hebt. probeer in ieder geval door te zetten.

heel veel sterkte *knuf*

mirre

p.s. mijn e-mail is mirre014@hotmail.com, mocht je nog een probleem hebben, of een luisterend oor willen
  Met citaat antwoorden