Onderwerp: kerk geloof enzow
Enkele bericht bekijken
Oud 21 May 2002, 14:20   #30
Aristootjuh
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by crazyleonie
Voor het geloof ben ik veel te nuchter. Ik moet zeggen dat ik het wel kan respecteren dat mensen geloven, maar zelf vind ik het geloof pure onzin. Waar halen ze het vandaan? Ik zie het geloof als een soort mythe die in de loop van de eeuwen uitgebreid en verspreid is. Ik ben iemand die zegt van: eerst zien dan geloven.
En zolang ik nog niet een tastbaar/zichtbaar bewijs heb gezien van het geloof blijf ik ongelovig.
Waarom geloven mensen eigenlijk? Is het geloof niet gewoon een uitvlucht uit de werkelijkheid? Want als mensen erg bang zijn wenden ze zich tot het geloof. Maar dan heb ik weer zoiets van wat hebben we daar aan? Doe liever iets. ( nu moeten de gelovigen onder ons niet meteen kwaad op me worden want jullie zullen het zelf ook wel raar vinden dat veel mensen ook gewoon niet geloven)
Waarom geloven mensen in iets wat ze niet kunnen zien? Is god ooit gesignaleerd op aarde? hmm niet dat ik me kan herinneren.
Weet je ik begrijp het gewoon niet...
Ik ben ook gewoon 100% nuchter en mensen die geloven leven niet in een fantasiewereldje ofzo, die leven een normaal leven zoals iedereen.. Ze hebben alleen STEUN aan het bidden enzo.

Er zijn genoeg verhalen van mensen die zeggen dat ze God/Jezus of iets wat ermee te maken heeft gezien hebben.. Tis de vraag of je het gelooft..
  Met citaat antwoorden