Citaat:
Originally posted by miss hutspot
he!
gaan jullie naar de keruk? moeten jullie? of gelofen jullie helemaal niet? waarom juist wel en waarom juist niet?
ik hoop op reacties....
-x- me
|
Ik geloof wel, ga ook naar de kerk, cathegesatie, etc. etc. En ik doe alles ook vrijwillig. Jullie zullen het misschien gek of stom vinden op zich, maar je leven krijgt er (vind ik) wel ineens meer inhoud door. Ik denk ook dat je als gelovige misschien wel gelukkiger kunt zijn in je leven dan als niet-gelovige. OK, niet altijd, maar ik denk dat het wel waarde aan je geluk toe kan voegen. Alleen al door het feit dat je niet meer bang hoeft te zijn voor een heleboel dingen, zoals de dood. En dat is best een opluchting.. helemaal als je opa op sterven ligt, zoals bij mij nu
Veel mensen zeggen dat ze veel te technisch zijn ingesteld of veel te nuchter ervoor zijn. Dat is helemaal niet zo, dat gebruiken ze alleen als excuus. Als er iemand het toppunt is van realisme dan ben ik het wel. (BV: ik zeg niet "wat schijnt de maan mooi", maar "wat weerkaatst het zonlicht mooi op de maan") En ik kan toch geloven. Je moet er alleen wel overtuigd van zijn.