Als ik heel eerlijk mag zijn voel ik me (denk ik) soms ook net als je vriend, afgezonderd, stil, etc. Ik dacht soms, oke, nu kap ik ermee, ik wil weg, weg van iedereen, niks intereseert me meer, ik wil dood, ik wil weg. Dat was dan meestal na pesterij/rapport van 6 onvoldoendes (waardoor ik WEER moet blijven zitten). Mijn echt Blije gevoel was ook weg...onderdrukt eigenlijk. Als ik niet om een of andere reden boos ben of iets dergelijks, dan intereseert het me geen hol of ik nou over 1 minuut doodval of niet. Ik ben met mensen op school gaan praten (eerst met tegenwerking van me ouders

) en dus later ook met me ouders met mensen van school. nouja, zij was dus tot de conclusie gekomen dat ik (misschien) licht depressief ben. oplossing is er nog niet, maar zijn we mee bezig
Vroeger dacht ik als k me klote voelde van nou: ik ga niet bij andere mensen klagen en zeuren, zelfmedelijden is voor watjes, zovan ik ben zielig, help mij.
De eerste keer dat ik het met mijn mentor (zeeer goede levo-leraar) praatte had ik een beetje een onprettig gevoel, om bij een ander over mijn problemen kwam lullen, hij zei ook tegen mij dat dat echt helemaal niet erg was, en dat ik best alles met hem kan bespreken. Ik denk dat je vriendje (die het nog veel erger heeft) misschien ook zoiets heeft, daarom durft ie er misschien niet mee naar voren.
Ik weet wel zeker dat het met je vriendje veel erger is. Ik denk dat ie echt depressief over iets, dat hij redenen voor zichzelf verzint waarom ie hier niet meer zou hoeven zijn als hij stil is, afgezonderd is, en misschien moet huilen...vandaar ook die pogingen. Ik denk ook, als ik me even in je vriendje verplaats dat jij ongeveer(?) de enige bent die hem nog een beetje bij houd zegmaar. Omdat je met hem hebt zal ie denk ik wel blijven denken, als k het nou doe...doe ik haar gigantisch veel pijn. Dus ik zou hem in ieder geval niet in de steek laten. Als je dat doet...zal hij zeker weten weer een poging doen, dus blijf bij hem, blijf hem steunen.
Als ik jou was zou ik gaan praten met iemand van school of iets dergelijks, die je misschien door kan sturen naar de goeie mensen. Want ik denk toch wel dat het komt op een psygiater/psygoloog, althans daar wouden ze mij ook naartoe sturen om van mijn problemen af te komen.
Ik hoop dat ik je genoeg geholpen heb.
Joost