Onderwerp: kerk geloof enzow
Enkele bericht bekijken
Oud 24 May 2002, 21:27   #36
miss hutspot
Guest

Standaard

[QUOTE]Originally posted by Smarthezz
[B]

Nee natuurlijk niet. Maar als je de bijbel leest, daarin zie je dat de mens het voor zichzelf verneukt is en wij blij mogen zijn dat God ons alsnog een kans heeft gegeven. (De straf op hetgeen de eerste mensen deden was namelijk meteen de dood, in plaats daarvan mochten ze met moeite leven..)

ja maar ik denk soms ook wel van.. het moest gewoon zo zijn. net als iemand die jezus heeft veraden met een KUS. hoe wis jezus het anders? dat vindt ik duz echt gek. maar wij verneuken het ook voor ons zelf.

God houdt inderdaad van ons allemaal. Hij probeert ons hele leven lang onze aandacht te krijgen. Als Hij die niet kan krijgen, dan hebben we gewoon uiteindelijk toch pech, we hebben toch ons hele leven een kans gehad die we eigenlijk niet verdienden.

mee eens

Iedereen mag geloven op zijn eigen manier, dat is zeker. Alleen het feit dat hetgeen WAT je gelooft toch wel moet overeenkomen met de Christelijke gedachte. Bijvoorbeeld: je gelooft wel in God, maar niet in Jezus. Dat is dus absoluut onzinnig, het één kan niet zonder het ander. Maar de manier waarop moet iedereen voor zichzelf invullen.

ja maar katholieken geloven ook in maria enzow en denken dat jesus nog niet is geweest en nog moet komen, jesus ik wel geweest, maar het was niet gods zoon maar een profeet. de zoon van god moet nog komen, zelf denk ik dat niet. maar met het hindoeisme geen varkensvlees eten enzow. zelf denk ik niet zow. ik denk dat god ons ook veel geluk toe wenst. en dat je veel plezier mag maken, niet dat je jezelf moet geven of offeren aan god, (zoals jezelf opblazen) we moeten god wel danken. en niet alleen hulp vragen in nood.

maar de manier waarop moet iedereen voor zichzelf invullen. dat is natuurlijk WAAR
  Met citaat antwoorden