Onderwerp: geef eens...
Enkele bericht bekijken
Oud 25 May 2002, 10:15   #17
Total Eclipse
Guest

Standaard

Laten we allereerst eerlijk zijn.
Deze verkiezingen waren geen verkiezingen, dit was sensatie en heel Nederland smulde ervan. Hebben we inhoudelijke debatten gezien?
Rosenmöller confronteert Fortuyn met het feit dat hij zijn mond houdt zodra hij wordt bekritiseert en wat doet Fortuyn onder luid gejoel en gejuich van het publiek wat daarvoor bij Jerry Springer is geweest?
Fortuyn houdt zijn mond verder dicht en gaat niet in op de discussie.
We hebben niet alleen taarten gegooid zien worden, er werd ook met modder gegooid door alles wat politicus was.
Heel Paars zou terecht moeten staan voor de demonisering van Pim Fortuyn, terwijl de voormalig demagoog zelf Borst vergeleek met Bin Laden.

Wat er mis is gegaan met Paars?
Eigenlijk niets, maar Kok was teveel een vaderfiguur en sloot compromis naar compromis af. Tijdens deze verkiezingen ging het vooral om de kleur.
Je was of links of rechts en dat verklaart denk ik ook het gigantische verlies wat D’66 heeft geleden.

P.S.
BWM, ik denk dat LPF toch een stuk stabieler is dan men denkt.
Ze zijn onervaren, de partij is gebaseerd op een marketingtruc en ze zijn hun gezicht kwijt, maar ze hebben al wel een heleboel dingen met elkaar meegemaakt en zijn ondanks dat alles nog steeds bij elkaar.
Ze hebben blootgestaan aan een enorme reeks kritieken, maar weten nog steeds stand te houden.
Natuurlijk zijn het maar wat praatjesmakers, ze schoppen elkaar letterlijk de partij uit en maken gebruik van een aantal talenten die niets met politiek te maken hebben, maar toch zijn er nog maar weinig vertrokken.
Dat neemt overigens niet weg dat ik niet hoop op nieuwe verkiezingen!
  Met citaat antwoorden