Citaat:
Originally posted by miss hutspot
wat een gelul over dat hoeren gedoe, toen jezus stierf heeft niet voor niets een hoer hem ingezalfd hoor, de Hoer Maria. die Jezus lief had en verdriet had toen hij stierf. Er zijn heus wel hoeren die geloven, maar ze gaan mischien niet naar de kerk. Dat hoeft toch ook niet?! mischien zijn ze wel gedwongen om HOER te worden?!
|
Volgens mij was Maria geen hoer, maar ok..
Daarnaast: 1 van de 10 geboden = gij zult niet begeren. Dat wil ook zeggen: je zal geen aanstoot geven aan anderen, niet anderen helpen te begeren.
De kwestie van sex voor het huwelijk: op het moment dat je met iemand neukt ben je voor God met die persoon getrouwd. Als je vervolgens weer met iemand anders naar bed gaat heb je dus echtbreuk gepleegd, wat ook verboden wordt in de 10 geboden. Dus wat ik tegen heb op hoeren:
1) zij trouwens en scheiden elke dag meerdere keren voor God.
2) zij maken het voor anderen mogelijk echtbreuk te plegen, wat net zo erg is als het echtbreuk plegen zelf.
3) zij vergemakkelijken de weg tot echtbreuk.
Als je een echte gelovige bent doe je dit alles niet uit liefde voor God. Daarom kunnen hoeren niet oprecht geloven.
Hoe kan iemand gedwongen worden hoer te worden? Als je dit niet doet dan doe ik dat? OK, misschien. Maar ik zou persoonlijk nooit uit financiële overwegingen "hoer" worden (als ik een vrouw was dan hè?). En als het slecht gaat omdat je kind hebt op je 16e, je ouders je daardoor niet meer willen, je vriend je niet meer wil, etc. etc. dan zijn er altijd nog andere mogelijkheden, helemaal als je gelovig bent. (gelovige ouders zouden je zowiezo nooit afstoten als kind) En op het moment dat je een kind zou hebben als gelovige, dan heb je dus aan sex voor het huwelijk gedaan (duh). Maar, daar heb je bewust voor gekozen, aangezien je blijkbaar met diegene wil trouwen, anders zou je dat niet doen (zo ervaar ik dat..). Waaruit volgt dat je vriend je daarom niet in de steek kan laten.
Nou ja goed, allemaal dingen waaruit volgt dat het wel een hele rare situatie moet zijn wil een Christelijk iemand een hoer worden..