Enkele bericht bekijken
Oud 5 June 2002, 08:25   #18
lieve colafles
Guest

Standaard

heej lievu wolf

ik weet hoe het voelt gepest te worden om je uiterlijk.
en ik weet hoe kut je je erom kan voelen.
ik weet hoe het voelt om in de steek gelaten te worden door vrienden.
maar ik weet ook dat ik nu enorm lieve vrienden heb en dat dat het resultaat is van doorzetten in donkere tijden
ik ken je nog niet zo goed
maar ik weet dat ook jij in staat bent je minder aangevallen te voelen door pesterijen. het zijn immers maar andere mensen die jou niet dierbaar zijn die een mening over je geven.
tuurlijk vergt dat heel veel tijd
en moed en zelfvertrouwen.
maar er zijn twee mogelijkheden
* er voor wegrennen en ten onder gaan
* er voor vechten en er als sterker persoon uitkomen.

het eerste is iets wat iemand doet die in de diepste put denkt te zitten en niet meer weet hoe het moet.

het tweede wordt vaak gezegd door mensen die toch nog licht zien in de situatie.

voor de eerste situatie is ook een oplossing.
kijk eens om je heen hoe mooi de wereld eigenlijk is.
wat een genoegen het is om elke dag de zon op te zien komen.
en hoe mooi de boom in de tuin eigenlijk is en hoe mooi de vogels fluiten die zich in die boom bevinden.
en de mensen om je heen die echt om je geven? je moeder, je vader.
al deze wezens leven met jou.
wees er blij mee.

misschien denk je : wat een zwevende bullshit is ze aan het vertellen.. dat is goed mogelijk. Het verband tussen die dingen en het leven lijkt vrij ver weg.
maar in feite zijn juist deze dingen in leven de dingen die jou niet beoordelen en waar je bij kan zijn zonder dat je je aangevallen hoeft te voelen.

ik heb juist door die kleine dingen (Die voor mij nu heel grote dingen zijn) leren leven en zelfvertrouwen gekregen.
ze hebben me liefde gegeven en nu ben ik klaar zelf ook liefde te geven aan de mensen die het nodig hebben.

tuurlijk kan je blijven (doodgaan) in de situatie waarin je nu
verkeerd maar het risico is dan dat je het leven, wat voor jou zo goed zou kunnen worden, achterlaat en alleen de leegte van het leven hebt gekent..
je kan zeggen dat het leven kut is en dat het nooit goed zal komen en dat je alleen maar dieper zinkt.
en dan zal het dieper zinken.

ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik probeer uit te leggen.
je moet verbonden kunnen zijn met het leven (om je heen) maar er ook los van kunnen staan. en ik denk (ik kan het helemaal mis hebben) dat dat tweede voor jou nog heel moeilijk is.
maar dat valt te leren.

ik ga je niet smeken van blijf hier enzo
want die keuze moet je zelf maken
maar ik hoop dat je even stilstaat bij het feit dat het leven ook mooi voor je kan zijn als jij dat in wil zien.

heejj je kan me altijd meelen, msnen als je daar behoefte aan hebt en je een luisterend oortje nodig hebt

dikke knuffel

~\ me /~

ps: als je het niet begrijpt wat ik probeer uit te leggen kan je ook dat altijd vragen