Onderwerp: Hulp nodig...
Enkele bericht bekijken
Oud 10 August 2013, 00:11   #2
the_darkness
F0rum God +

the_darkness's Avatar

Standaard

Jeetje, dat is even een zwaar onderwerp dat je hier op tafel legt zeg..

Begrijp ik het goed als ik zeg dat je op meisjes valt ( hetzelfde geslacht ), maar door het zien van een documentaire twijfelt of je nu lesbische of transgender gevoelens hebt?

Laat ik voorop stellen dat puur het feit dat je je kleedt/gedraagt op een manier die je als tomboyish uit kunt leggen niet meteen betekent dat je dan een jongen/man in een meisjes/vrouwenlichaam c.q. transgender bent.
Er zijn zat meiden die gewoon niks ophebben met typische 'tuttige' 'meisjesdingen', dat maakt ze niet meteen tot een jongen in het verkeerde lichaam.

Er zullen ongetwijfeld overeenkomsten zijn tussen FTM zoals jij dat noemt en lesbische gevoelens, het lichamelijke omhulsel is hier het wezenlijke verschil.
Je bent in de war, begrijpelijk.

Maar ik maak wel uit je post op dat je jezelf wel ziet als een 'zij', en ookal ben je niet dolgelukkig met je lijf, je bent er wel in thuis ( en niemand is echt 100% gelukkig met zijn of haar lijf ).
Ik denk dat je daaruit op mag maken dat je in ieder geval de juiste sekse hebt qua aansluiting bij je gevoelens gedachten en beleving.
Dat je niet dol bent op je heupen en niet graag in de spiegel kijkt is mijns inziens een ander issue wat meer te maken heeft met het accepteren en respecteren van jezelf dan met seksuele geaardheid of wel/niet in het juiste lichaam van de juiste sekse zitten.

Het zijn mogelijk twee verschillende problemen waar je misschien de fout maakt door ze als een enkel probleem te zien.

Op zulke momenten zou input van Wortelbrood handig geweest zijn...
the_darkness is offline   Met citaat antwoorden