Enkele bericht bekijken
Oud 6 June 2002, 21:55   #9
Hertog_Joost
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Sauron
Ik denk dat ik dan toch maar moet ophouden met ontkennen naar mezelf toe. Ik moet het maar accepteren. En het proberen te vertellen aan iemand. Tenminste één iemand dan zodat ik wat steun heb. Ik zou alleen niet weten aan wie. Zo omringt door mensen ben ik ook niet en ik ben bang dat ze anders gaan doen tegen me. Misschien niet onaardig ofzo maar wel anders.
Het is al een heeeeeeele grote stap dat je het hier op het forum verteld hebt, absoluut!! Maar inderdaad is zelfacceptatie de eerste stap die je moet nemen. Als je het zelf namelijk niet accepteert kun je ook niet aan anderen vertellen dat je homo bent, dus ook niet aan die leuke jongen! Denk aan de mooie kanten, want het is toch heerlijk als je iets kunt hebben met de persoon waar je verliefd op bent?? Nou, bij jou is dat een jongen, so what!
De enige moeilijkheid die je tegen kunt komen, is dat anderen jouw homoseksualiteit niet accepteren. Maar dat is dan toch hún probleem en niet het jouwe? Laat zij zich lekker druk maken over jouw geaardheid, als jij er zelf maar vrede mee hebt kun je gewoon schijt hebben aan de mensen die dat niet hebben!
Dat je het je ouders ooit zult moeten vertellen is duidelijk, maar bijna altijd weten ouders het al van hun kind (vooral moeders schijnen daar een extra ingebouwd zintuig voor te hebben), hoewel dit ook weer niet altijd zo is, dus reken er niet op!

Nogmaals: veel succes, en wat RickClan al zegt, als mensen je (nu of ná je coming-out) uitschelden voor homo, niks van aantrekken, iedereen wordt er wel eens voor uitgescholden (hoewel ik ook wel begrijp dat jij het je meer zou aantrekken natuurlijk; deed ik ook altijd)
  Met citaat antwoorden