Enkele bericht bekijken
Oud 12 June 2002, 19:02   #54
Total Eclipse
Guest

Standaard

Is niet alles commercieel dan?
Hij wil graag gehoord worden, laat minstens 200.000 Cd’s alleen al in Nederland uitbrengen en laat zijn hoofd en middelvinger op elk hoek van de straat spijkeren.

De drie persoonlijkheden van Eminem ken ik inderdaad niet, maar het ging bij deze op de rapper Eminem en niet om de schizofrene pinguïn die Eminem wellicht is als hij 's avonds thuis komt.

Om nog maar even terug te komen op mijn, ogenschijnlijk, foute communicatieve vaardigheden.
Ik heb nooit beweerd dat mensen die een rebel proberen uit te hangen een laag EQ hebben, dat hoeft inderdaad nooit te zijn.
Bovendien zegt de vaardigheid om te leren niets over je EQ, maar temeer over je IQ.
Dit overigens even terzijde.
Het ging mij over de manier waarop Eminem zijn muziek maakt en waardoor hij populair is geworden en ook populair wil blijven.
Als je jezelf zeer stelselmatig als een rebel wilt profileren en dit totaal niet onderbouwt, vind ik het een goedkope manier van populariteit afdwingen.
Zelf vind ik de zwarte humor van Eminem op zich wel grappig en aangezien ik zelf ook erg cynisch ben aangelegd is dit ook gelijk een aanval op mijn eigen persoon.
Cynisme is namelijk geen gimmick wanneer de gezette toon erg eenzijdig is.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik zijn argumenten om de rebel uit te hangen niet geheel snap.
Wel homo’s, jongensbandjes c.q. wederom homo’s, Britney Spears en andere commerciemuziek afzeiken, terwijl hij het niet kan uitstaan zelf kritiek te krijgen.

En op de argumentatie dat Eminem zichzelf is omdat hij zelf zijn teksten schrijft kan ik vrij kort zijn. Laat ik het namelijk dan iets anders stellen.
Is Eminem zelf wel wat hij in zijn teksten verwerkt.
Niet je zwakke kanten laten zien en alleen zien hoe sterk en gefrustreerd je bent is ook een teken van zwakte.
Proberen controversieel over te komen en het niet zijn vind ik overigens ook niet zo’n sterk punt.
  Met citaat antwoorden