Koelkast,
In je mening komt duidelijk naar voren dat de media de boosdoener is van al het leed hier in Nederland. In een discussie over imams kan de combinatie Pim Fortuyn/media wederom niet achterblijven. Wellicht is ook het gat in de ozonlaag onherroepelijk de fout van de media en is de macabere sfeer in Nederland te wijten aan subjectieve berichtgeving in de kranten en/of televisie.
De media heeft natuurlijk de plicht zich redelijk objectief op te stellen, maar vrijwel elk medium is natuurlijk politiek getint.
Het is logisch dat een programma als Kopspijkers een hoge linkse achterban heeft, aangezien Kopspijkers een product van de VARA is.
Overigens heb ik ook nog wel eens van Mierlo gezien bij Kopspijkers en ook Wim Kok is wel eens de revue gepasseerd en hoe vaak is Melkert wel niet gebruikt?
Maar je hebt inderdaad gelijk dat Kopspijkers richting links neigt.
Alleen de NOS is een omroep waar enkel feitelijk nieuws gemeld zal worden.
Naar mijn mening is het een belachelijke hypothese om te stellen dat Pim Fortuyn vermoord is door de media, want deze media heeft hij zelf ook zeer handig gebruikt om zichzelf populair te maken.
Verkiezingen waren geen verkiezingen meer, dankzij de intrede van de markante persoon van Pim Fortuyn.
Journalisten lieten Pim Fortuyn vaak genoeg uitpraten, maar Fortuyn kon niet tegen kritiek. Mooi voorbeeld is de discussie tussen Rosenmöller en Fortuyn.
Wanneer Rosenmöller Fortuyn ervan beticht dat hij geen normale discussie kan voeren wanneer hij kritiek krijgt, doet Fortuyn exact wat Rosenmöller graag had willen zien.
Fortuyn weigert nog maar een woord te zeggen en trekt zich terug uit de discussie.
Een grotere fout kun je natuurlijk nooit maken en dat is niet één maal, maar meerdere malen gebeurd. Het is niet helemaal reëel om de media daarvan de schuld te geven.
Bovendien heeft de media de hele marketingstunt van Pim Fortuyn natuurlijk naar voren gebracht. De grote foto’s van hemzelf op z’n kamer, z’n twee hondjes, het ‘at your service’, de theatrale discussies en je eigen naam in je partij verwerken.
Deze verkiezingen waren toch puur een show?
Wie is de media als ze daar niet op inspringen?
Naar mijn mening is het de charme van de media dat ze juist politiek getint mogen zijn en scherpe kantlijnen mogen aanstrepen.
Iets anders is het wanneer het om feitelijke berichtgeving moet gaan.
Bijvoorbeeld ‘man rijdt kikker dood’.
Daarin moet natuurlijk puur feitelijk nieuws verteld worden en heeft niets met meningen te maken.
Ik ben het trouwens met je eens dat een imam op zijn woorden moet letten, net zoals ieder ander mens. Anderzijds is het mooi dat zo’n imam zijn woord verkondigt, want nu weten we wat er door het hoofd van een op hol geslagen fundamentalist spookt.
Dr. Spong, mijn excuses voor deze demonisering!
Maar zijn er niet meerdere mensen die uitspraken hebben gedaan voor een ontzettend groot publiek, wat wellicht ook genuanceerder gebracht kon worden.
Als de betreffende imam vermoord zou worden, zou dat ook een daad zijn van een valse democratie? Het is natuurlijk hypocriet om een imam met radicale uitspraken te veroordelen en een Pim Fortuyn niet.
Die oorlog tegen de Islam is Bush in feite al begonnen natuurlijk.
Zijn onvoorwaardelijke hulp aan Israël, daar waar beide landen net zo fout zijn, zijn oorlog tegen ‘terrorisme’ en zijn oorlogen tegen Irak zijn daar kleine voorbeeldjes van.
Naar mijn mening is Bush niet op zoek naar een oorlog tegen terrorisme, maar op zoek naar een overwinning op alles zodat hij complete wereldmacht kan krijgen.
Een Jihaad is net zo verwenselijk als een oorlog gebaseerd op stigmatiseringen die zonder enig fundament worden behouden.
Een ieder met voorbeeldfunctie moet op zijn of haar woorden letten.
Geldt zowel voor linkse politici als rechtse politici, voor Zuid-Koreanen als Noord-Koreanen en voor imams en Pim Fortuyns.
|