Onderwerp: Imams........
Enkele bericht bekijken
Oud 23 June 2002, 20:32   #31
Total Eclipse
Guest

Standaard

Concreet heb je niet beweerd dat de moord op Pim Fortuyn de schuld van de media is geweest inderdaad. Die fout moet ik mezelf toekennen, maar je neemt het de media wel kwalijk dat ze Pim Fortuyn, volgens jou, foutief hebben weerspiegeld.
Iemand die zich heel publiekelijk opstelt krijgt natuurlijk de media over zich heen.
Ik kan me nog herinneren dat er ooit eens een satirisch programma is geweest wat Pim Fortuyn in de tijd van Elsevier al belachelijk probeerde te maken door met een leger homo’s een staatsgreep te plegen door middel van tasjes en het aan de haren trekken van vooraanstaande politici.
Ook toen was hij zeer verontwaardigd in zijn reactie, terwijl zelfspot er natuurlijk bij hoort als je jezelf zo graag wilt zien.
Bovendien denk ik niet dat half Nederland klakkeloos overneemt wat Kopspijkers probeert te promoten. Sterker nog, ik denk dat 30% van de bevolking de humor/cynisme niet zal snappen en anders wel verkeerd opvat.

Pim Fortuyn was geen populist, maar een groot gedeelte van zijn kiezers natuurlijk wel.
Probeer maar eens een inhoudelijke discussie te voeren met een gemiddelde LPF stemmer. De overige kiezers, waarschijnlijk afgehaakte VVD’ers, bedoel ik daar natuurlijk niet mee.
Dit gedeelte van de kiezers heeft natuurlijk ook klakkeloos de woorden van Pim Fortuyn overgenomen.
De rebel die zei dat de Islam een verachtelijke cultuur is deed natuurlijk wonderen bij deze mensen. Terwijl deze mensen niet eens wisten van welke partij Melkert nu eigenlijk was en nog nooit van de VVD gehoord hadden.
Dat was de voorsprong van Pim Fortuyn.
Zijn mediageilheid heeft hem te kijk gezet bij het grote publiek.
De grote foto op de voorpagina van de Telegraaf was dezelfde als die van de Volkskrant en ook het NRC. Ik geloof dat alleen Trouw deze foto niet heeft geplaatst.
Van de Telegraaf weten we natuurlijk dat deze krant enkel op sensatie en zich op ‘Story-publiek’ richt, van de Volkskrant viel het me inderdaad een beetje tegen die foto.
Al was sensatie natuurlijk wel een beetje het boegbeeld van Pim Fortuyn.
Persoonlijk ken ik niemand die levensgrote foto’s van zichzelf op zijn of haar kamer heeft hangen en het levensgrote standbeeld zal Fortuyn ook alleen maar prachtig vinden.
  Met citaat antwoorden