Ik heb zelf een hele tijd in zo'n situatie gezeten, maar boy ben ik blij dat ik in die tijd nooit de middelen of het lef heb gehad om mezelf van kant te maken. Ik was heel onzeker, dat geld voor meer mensen die over zelfmoord denken. Ik deed ook bijna nix, had geen vrienden en werd altijd gepest. Echt ik heb me een hele tijd kut gevoelt, met m'n ouders heb ik ook nooit overweg gekunt. m'n beste vriend was bij wijze van spreken m'n goudvis. Maar nu is dat anders, ik heb echt lol in m'n leven, ik moet er niet aan denken dat ik er vroeger een eind aan had gemaakt. Het leven heeft nog zoveel te bieden vooral als je jong bent. Ik heb ook veel meer zelfvertrouwen gekregen. en ik ben veel vaker vrolijk. En weetje hoe dat komt?! Ik kreeg 1 (jah, 1 maar) hele goede vriend, ineens wist ik wat het was als iemand om je geeft. echt vrienden redden levens. soms is dat voor mensen niet genoeg. voor mij was dat gelukkig wel zo, maar veel meer tegenslagen had ik niet kunnen hebben. Maar geloof me, het is het niet waard. Want wat ben ik blij dattik nog leef, ik kijk uit naar wat er nog komen gaat. In die jaren dat ik depri was klomk dit echt alien... maar tis echt zo.
Manderijn je bent een prachtmens! Mensen zoals jij zijn toch mensen die levens redden. En ik denk dat deze topic wel helpt. vooral omdat ook mensen met ervaring hun mening kunnen geven. Ik weet uit ervaring dat je er 100% van overtuigd ben dat het nooit meer goed komt, en niemand kan dat uit je hoofd praten. Maar vrienden kunnen je stuinen in moeilijke tijden en dat heeft mij geholpen. En ik denk, dat je onbewust toch de dingen die je leest opneemt. En neej, je denkt idd niet aan anderen op zo'n moment. Dat kan je nix meer schelen. Maar dit soort berichten zeggen je toch dat ieder mens gewaardeert wordt door anderen. en de reden waarom je het dan eventueel niet zou doen is dan omdat je je eigen leven gaat waarderen, niet omdat je medelijden hebt met je medemens. Dit kan natuurlijk wel zo zijn als je een geval van zelfmoord hebt meegemaakt.
Ik wil bij deze iedereen die andere hiermee probeert te helpen zeggen: "jullie zijn prachtmensen! Wereldverbeteraars op kleine schaal"
En ik meen dit echt!
Liefs,
René (een weer helemaal gelukkige jongen)