Originally posted by DarkSilence
Ik heb zelf een hele tijd in zo'n situatie gezeten, maar boy ben ik blij dat ik in die tijd nooit de middelen of het lef heb gehad om mezelf van kant te maken. Ik was heel onzeker, dat geld voor meer mensen die over zelfmoord denken.
ben ik niet met je eens.
Ik deed ook bijna nix, had geen vrienden en werd altijd gepest. Echt ik heb me een hele tijd kut gevoelt, met m'n ouders heb ik ook nooit overweg gekunt. m'n beste vriend was bij wijze van spreken m'n goudvis.
herkenning toch wel vrijveel alhoewel die "goudvis" gevoelsmatig was, in realiteit hield ik gewoon mezelf voor de gek.
Manderijn je bent een prachtmens! Mensen zoals jij zijn toch mensen die levens redden. En ik denk dat deze topic wel helpt. vooral omdat ook mensen met ervaring hun mening kunnen geven.
nou, hoeft dat niet per defenitie een voordeel te zijn, sterker nog kan ook andersom.
Ik weet uit ervaring dat je er 100% van overtuigd ben dat het nooit meer goed komt, en niemand kan dat uit je hoofd praten.
niet mee eens, door ervaring.
Maar vrienden kunnen je steunen in moeilijke tijden en dat heeft mij geholpen. En ik denk, dat je onbewust toch de dingen die je leest opneemt. En neej, je denkt idd niet aan anderen op zo'n moment. Dat kan je nix meer schelen. Maar dit soort berichten zeggen je toch dat ieder mens gewaardeert wordt door anderen. en de reden waarom je het dan eventueel niet zou doen is dan omdat je je eigen leven gaat waarderen, niet omdat je medelijden hebt met je medemens. Dit kan natuurlijk wel zo zijn als je een geval van zelfmoord hebt meegemaakt.
misschien, maar denk dat als je bijvoorbeeld gepest wordt, je de negatieve dingen veel beter onthoud dan dit.
denk niet dat een topic als dit op zichzelf levens redt.
Ik wil bij deze iedereen die andere hiermee probeert te helpen zeggen: "jullie zijn prachtmensen! Wereldverbeteraars op kleine schaal"
En ik meen dit echt!
Leuk, maar als de veroorzakers in de meerderheid zijn heb je dr nog geen fuck aan.
Liefs,
René (een weer helemaal gelukkige jongen)
|