Je ouders veranderen niet. Tenminste, niet spontaan. En al helemaal niet binnen 3 dagen. Je moet rekening houden met hoe je ouders zijn, dat doe ik ook. Je moet niet zeggen "ik ben klaar met m'n huiswerk, ik ga naar de stad" ofzoiets, nee, je moet zeggen "ik ga nog even naar een vriend toe, met hem een verslag maken". Dan zeiken ze niet, ze moedigen het zelfs aan! Dat doe ik al sinds de 2e (zit nu in de 6e).
Sinds me 16e ga ik uit.. Ik moest van me ouwelui om 12 uur binnen zijn. Dit moet je gewoon doen, dan bij een gelegenheid (verjaardag / feestdag / etc.) vragen van "mag het voor een keer half 1???". Als da mag, dan zit je gebakken, dat kan je namelijk blijven volhouden en heb je er een half uurtje bij.. Dat is zo heel makkelijk vol te houden. Althans, bij mijn ouders.
Wat je zus betreft: zij weet nu dat ze niet bij haar ouders kan aankomen als er iets mis is. Dan kan ze toch ook bij haar vriendinnen gaan uithuilen, in elk geval: bij iemand anders? Als je weet hoe je ouders zijn dan kun je voorspellen hoe ze zullen reageren, en kun je zelf de situatie in de hand houden..
Succes en Cheerz..
|