Citaat:
Originally posted by Witkop
Die Iraelies moeten eens een keer ophouwen met zeuren dat zij recht hebben op dat stukkie grond daar !!
De Palestijnen wonen er al veel langer. De Israeli s zijn er in de jaren 20/30 geloof ik met behulp van de Engelsen terechtgekomen. Ik vind dat de Palestijnen het meeste recht hebben op die grond daar. Dat Israel ze onderdrukt met behulp van de westerse wereld vind ik helemaal niet kunnen.
* En dat vind ik ervan *
|
maar de Israeli's (of beter gezegd joden) woonden er zelfs al voordat de palestijnen er kwamen, die veroverden hun land en de joden vluchtten daardoor naar andere oorden, waardoor de joden zich zo'n beetje overal ter wereld hadden verspreid, alleen kwam idd die propaganda aan de gang van 'Het beloofde land', waardoor massaal duizenden zionisten terugkeerden naar Palestina, vanaf 1948 Israel dus voor de joden
maar ik heb in de poll op geen van beiden gestemd, zowel de Israeli's als de Palestijnen zijn fout bezig, want waar 2 partijen ruzie hebben hebben er 2 schuld
de Palestijnen moeten ophouden met dat opgestaan-is-weggegaan-mentaliteit, de joden zijn er door hun gepeerd en kwamen nu simpelweg terug, de Israeli's moeten zich idd alleen niet zo druk maken om diverse stukjes land waar niks of iig niet veel te halen valt, geef de Palestijnen dan iig wat stukken wat van hun is of schijnt te zijn en behandel ze gelijkwaardig met de Israeli's en ze zijn ook gelukkig
als ze dan ook nog ns nokken met die aanslagen, maakt niet uit welke partij er mee begonnen is of welke er voor het laatst zo'n aanslag heeft gepleegd, vrede of meer rust in een conflict krijg je er toch niet mee
maar goed...zowel de Israeli's als de Palestijnen zullen waarschijnlijk voor hun geloof nooit opgeven, dus dit gaat waarschijnlijk voorlopig nog oneinidg lang doorduren totdat er 1 volk is uitgemoord, of dat er iig nog een hele lange tijd druk blijft zitten tussen de 2 partijen, net zoals het conflict tussen de katholieken en protestanten in Schotland, Ierland en vooral Noord-Ierland al 4 eeuwen bezig is