Citaat:
Originally posted by Smarthezz
Ik heb serieus zitten nadenken over de evolutietheorie en over de big bang theorie. Maar als je naar buiten kijkt en je ziet hoe gecompliceerd alles is, hoe mooi alles in elkaar zit, wat een goed geheel de natuur is, dan kán het geen samenloop van omstandigheden zijn, niet begonnen zijn met een vis die pootjes kreeg en het land opliep. Het kán gewoon niet. Er moet wel iemand achter zitten. En die iemand ken ik in het geloof...
|
het heeft miljoenen jaren gekost eer er een fatsoenlijk product uit de dinosauriers kwamen (niet dat de mens zo geweldig is maargoed...)
Daarbij is het gewoon triest door te zeggen 'dat kan ik niet uitleggen, das een gevoel', moet je maar eens hans teeuwen zijn nieuwe cd luisteren, daar verwoord hij het prachtig!
Citaat:
Waarom bestaat God?
- Omdat het geschreven staat.
Ja, maar hoe weet je dat dat waar is?
- Omdat dxat ook geschreven staat.
Dus altijd als ik met dat tuig in discussie ga neem ik een boekje mee waarin ik heb geschreven 'God bestaat niet'. En als ze dan zeggen dat het geschreven staat dan zeg ik:,, Oh maar hier staat iets heel anders''.
|
Daarbij nemen veel aanhangers zaken klakkeloos over die staan geschreven of als standaard normen en waarden gelden binnen hun geloof, zonder dat ze er eens bij nadenken wat het bewijs er eigenlijk voor is. Hoe het zo komt, waarom het zo zou moeten zijn.
Citaat:
zodra geloof opium voor het volk wordt gaat het de verkeerde kant op.
Geloof in god = geestelijke geruststelling. Dus altijd zo
|
en nog een ander argument, waar ik me toch wel bij aansluit:
Citaat:
Religie werd en wordt maar al te vaak misbruikt als instrument om mensen bij elkaar te krijgen en een groep te laten vormen. Het is een instrument voor de heersende klassen om hun ware doelen te kunnen bereiken. Een ander voorbeeld is nationalisme.
|