Onderwerp: Christendom
Enkele bericht bekijken
Oud 16 August 2002, 14:26   #16
Smarthezz
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Arthur
De basisprincipes van het Christendom zijn uitstekend...

Maar als ik soms standpunten van de Paus hoor, dan krommen mijn tenen en vraag ik me af in welke tijd we nu leven, hoe kun je bijvoorbeeld een verbod op condooms verantwoorden, of tegen abortus in bepaalde gevallen zijn...

Ook geloof ik absoluut in de evolutietheorie van Darwin ipv het scheppingsverhaal. Heb er toevallig vorig jaar veel over geleerd bij ANW, en wat Smarthezz zegt is een beetje gemakkelijk vind ik, "Het kan gewoon niet".. dan schuif je alle wetenschappelijke bewijzen en ontdekkingen zomaar van tafel.
Waarom grijpt iedereen altijd terug op het RK-Christelijke geloof? Op deze manier kan ik niet discussiėren! Ik ben persoonlijk helemaal niet RK en voor mijn part kan de Paus ook oprotten (no offense).

Ik heb er vorig jaar ook veel over geleerd bij ANW, ik vind het alleen meer grotere onzin worden. Ik snap jou nu alleen niet, de evolutie theorie is helemaal niet bewezen. Anders zou het geen theorie heten. En in de wetenschap is iets pas bewezen als het meerdere keren is gebeurd en nagedaan.. waarom kan dat dan niet als iedereen roept dat het zo is?