Onderwerp: Christendom
Enkele bericht bekijken
Oud 16 August 2002, 13:39   #18
Smarthezz
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light

het heeft miljoenen jaren gekost eer er een fatsoenlijk product uit de dinosauriers kwamen (niet dat de mens zo geweldig is maargoed...)

Daarbij is het gewoon triest door te zeggen 'dat kan ik niet uitleggen, das een gevoel', moet je maar eens hans teeuwen zijn nieuwe cd luisteren, daar verwoord hij het prachtig!

Daarbij nemen veel aanhangers zaken klakkeloos over die staan geschreven of als standaard normen en waarden gelden binnen hun geloof, zonder dat ze er eens bij nadenken wat het bewijs er eigenlijk voor is. Hoe het zo komt, waarom het zo zou moeten zijn.

Wie is er nou triest? Als ik het niet kan uitleggen omdat het een gevoel is, dan kan dat toch best? Het is nou eenmaal zo, dan hoef je me niet triest te gaan noemen.

Het geloof heeft een aantal beginselen waar je je aan moet houden, die je aan moet nemen, om te kunnen geloven. Als je dat niet doet heb je geen begin, geen grondslag, helemaal nix. Dan kan er geen geloof zijn. Ik geloof ook dat alles wat in de bijbel staat waar is, er is ook van veel dingen bewezen dat het echt is gebeurd.

Voorbeeld: Egypte. Op een gegeven moment heeft God Egypte vervloekt, op zo'n manier dat het nooit meer een grote plaats in de wereld zou kunnen innemen. Een paar dagen later heeft Syrië Egypte verslagen en sinds dien heeft Egypte nooit meer iets kunnen betekenen.

Nog een voorbeeld: Babylonië. (ik d8 dat het Babylonië was) God heeft "voorspeld" dat Babylonië binnen een aantal jaren zou vallen. Dat is ook gebeurd. Sterker nog: de stad Ninevé (hoofdstad) is ZO grondig verwoest dat ze pas zo'n 60 jaar weten waar de stad precies gelegen heeft. Zo weinig was ervan over. Je moet je voorstellen dat ineens Amerika helemaal verwoest zou worden en men pas over zo'n 4000 jaar precies kan vaststellen waar New York heeft gelegen... Zo ingrijpend zijn veel dingen geweest..

Cheerz