Onderwerp: Christendom
Enkele bericht bekijken
Oud 17 August 2002, 09:34   #27
Smarthezz
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light

HEt is triest dat er niet goed gelezen wordt. Ik val niemand aan omdat ie geloofd, maar omdat hij geloofd, zonder te bewijzen of een andere zeer duidelijke indiciatie, dat is triest!
Hoe de neuk moet ik een gevoel aan jou bewijzen? Ik bedoel: als ik zeg dat ik verliefd ben op iemand, hoe kan ik dat bewijzen? Dat is net zoiets. Je kunt het niet bewijzen, alleen zeggen, zelf voelen, maar nooit bewijzen.

Citaat:
Originally posted by MasterB

Als die God op zichzelf kan staan dan is het ook mogelijk dat de Natuur op zichzelf staat hoor. Hier ben ik laatst ook over gaan nadenken en het is dus ook een mogelijkheid.

Verder vind ik het niet horen dat je iemand triest noemt om wat hij gelooft, maar andersom wordt door Smarthezz de rest als onwaar beschouwd. Er is geen enkel bewijs dat God heeft bestaan/ nu bestaat. Verder zijn er wel bewijzen voor de evolutietheorie en de oerknaltheorie. Het is dus puur de rationaliteit waar je het Christendom op aan kunt vallen.
De natuur staat ook op zichzelf! Hij is geschapen door God om op zichzelf te staan. Alleen is het voor de natuur niet mogelijk om te overleven zonder God, daarom helpt God zo hier en daar een handje..

Ja, maar alle bewijzen voor God beschouw jij als onzin.. jij ziet niet in dat het niet mogelijk is om een bijbel zo te schrijven als hij is, als het niet waar zou zijn. En al helemaal niet zo lang geleden. Dat soort dingen beschouw jij als onzin, net zoals ik de evolutietheorie en oerknaltheorie (waar BTW geen goede, vaste bewijzen voor zijn) als onzin beschouw.

Citaat:
Originally Posted by Fade of Light

Als ik beter in geschiedenis was had ik het je kunnen vertellen, dat er weinig van klopt (heb ik gehorod van anderen, wat ik eerder geloof, maar ook niet zomaar aanneem. Echter ik weet zeker dat bijna niks van de bijbel waar is of wetenschappelijk te verklaren is.

Je gelooft alles wat in de bijbel staat? kijk dat is gewoon DOM. Een beetje een X pagina's tellend boek zomaar aannemen. Hoe dom kun je zijn?! Hoe naief ben je wel niet als je geen vraagtekens bij verscheidene zaken zet. Een grote niet nadenkende kudde dieren die elkaar achterna loopt.

EN de kerk en het christendom zijn een bruut volk geweest dat duizenden mensen heeft afgeslacht en uitgebuit in de geschiedenis! Veel plezier met je geloof!
De historische feiten in de bijbel staan en zijn ook bewezen waar te zijn..

Ik snap niet dat jij mij nu DOM noemt. Jij weet niet hoelang ik heb zitten twijfelen aan het geloof. Maar ik ben toch uiteindelijk overtuigd. Ik zet ook nogsteeds vraagtekens bij dingen, maar door het geloof neem je ze aan. Dogmatiek heet dat. En we lopen elkaar niet achterna. Waarom denk je dat er zoveel stromingen zijn in het Christendom?

Jij vindt dat het Christendom bruut is geweest... Weet je dan ook wel tegen WIE het Christendom bruut is geweest? In die tijd deed ieder volk zo tegen elkaar, als je het niet deed werd je afgeslacht en uitgemoord. Je moet het voorstellen alsof alle landen in Europa constant uit zouden zijn op meer geld, meer goed, heerschappij en wraak voor wat er al gebeurd is, en als Nederland willen we neutraal blijven.. Denk je dan dat we niet terug zouden vechten als we aangevallen zouden worden?

Citaat:
Originally posted buy Arthur

Ik bedoelde niet dat de evolutietheorie, wat je terecht een theorie noemt, bewezen is, maar de bewijzen die na archeologisch onderzoek richting evolutietheorie wijzen. En de natuurlijke selectie (Survival of the fittest) die je overal in de natuur terug ziet komen, het aanpassen van diersoorten aan de omgeving, waardoor evolutie plaatsvindt.
Er zijn idd archeologische bewijzen richting evolutietheorie e.d. Er zijn nou eenmaal dingen die het geloof niet beschrijft, maar die eigenlijk ook niet belangrijk zijn om te weten. Je zult het wel kinderachtig vinden dat ik dit nu zeg, mja Anyhow, toen de Aarde geschapen werd leefden de dieren en mensen in harmonie in het paradijs.. Niemand kan vertellen hoelang dat geweest is. Het kan best zijn dat dat ook de periode van de dinosauriėrs is geweest, dat zou ik niet weten. Dat soort dingen geeft het geloof geen antwoord op, daar gaat het ook niet om.

Citaat:
Originally posted by goudvis

ik ben zelf helemaal niet gelovig maar heb wel op de basisschool 8x de hele bijbel gehoort (ieder jaar weer) zelf vind ik al de verhalen die derin staat niet echt geloofwaardig ik zie het meer als een soort sprookjes boek. zelf vind ik ook dat geloof zelf veel nadelen met zich mee brengen. dat zie je b.v. in israel tussen de palastijnen en de joden. zolang er godsdiensten zijn zullen deze met elkaar in botsing komen en een bron van haat vormen. ik denk zelfs dat als er helemaal geen geloof meer is dat er bijna geen oorlogen en discriminatie zal zijn maja hoe haal je al die geloven uit de wereld he??
Ik denk dat de discriminatie niet de wereld uit zal komen. Er is veel rassenhaat die niet voortkomt uit godsdienst. Oorlogen zijn inderdaad veel om godsdiensten. Maar ik denk niet dat je daarom de godsdiensten de schuld moet geven, of iedereen die die godsdienst aanhangt moet veroordelen. Veel godsdiensten zijn inderdaad een bedenksel van mensen (persoonlijk vind ik hetzelfde van het Hindoeļsme, Boeddisme en de Islam als jullie van het Christendom vinden, maar ik kan me wel voorstellen dat iemand het geloofd), maar de mensen die erin geloven en daarom oorlog gaan maken geloven niet op de goede manier in de godsdienst, welke godsdienst ze ook geloven.

Het conflict in Israel ligt al heel lang niet meer vast op godsdienst, maar op degene die discussiėren. Het zijn uiteindelijk domweg 2 volken die naast elkaar moeten leven. Dat willen er veel ook wel, die vinden het allemaal wel best. Het kan ook, er kan best een oplossing gevonden worden, maar de leiders van beide partijen zijn allebei veel te star om ook maar iets toe te geven. Daar ligt het nu aan, en niet meer aan de godsdiensten. (godsdiensten hebben er wel mee te maken natuurlijk, maar dat is niet het hoofdprobleem lijk me)

Cheerz