Citaat:
By smarthezz:
Hoe de neuk moet ik een gevoel aan jou bewijzen? Ik bedoel: als ik zeg dat ik verliefd ben op iemand, hoe kan ik dat bewijzen? Dat is net zoiets. Je kunt het niet bewijzen, alleen zeggen, zelf voelen, maar nooit bewijzen.
|
JE kunt zeggen waarom (leuke uitstraling, lief etc (dat zijn maar zeer algemene voorbeelden, je kunt er veel gedetailleerder op in gaan.
Citaat:
By smarthezz:
Alleen is het voor de natuur niet mogelijk om te overleven zonder God, daarom helpt God zo hier en daar een handje..
|
Waarom zou het niet mogelijk zijn?
Citaat:
By smarthezz:
De historische feiten in de bijbel staan en zijn ook bewezen waar te zijn..
|
Zoals? Dan ga ik de wetenschappelijke verklaring of weerlegging ervan zoeken.
Citaat:
By smarthezz:
Jij vindt dat het Christendom bruut is geweest... Weet je dan ook wel tegen WIE het Christendom bruut is geweest?
|
Dat maakt niet uit. Stond in die tien geboden niet 'gij zult niet stelen' en 'gij zult niet moorden'? Daar hebben ze zich niet aan gehouden. Het maakt niet uit van wie, want die tien geboden geldenvoor iedereen (in jullie ogen)
Citaat:
By smarthezz:
In die tijd deed ieder volk zo tegen elkaar, als je het niet deed werd je afgeslacht en uitgemoord.
|
Het christendom had zo goed als absolute macht en nog steeds pleurden ze zogenaamde heksen en ketters op de brandstapel.
Ze waren zo groot dat ze helemaal niet zo zwaar bedreigd te worden, dus dat is een slap excuus om onder je zogenaamde geloofsregeltjes uit te komen.
Citaat:
By smarthezz:
Dogmatiek heet dat.
|
Als je maar een grote selectie van leerstellingen hebt zoals de hele bijbel, dan houd je e gelovigen goed kortzichtig en onderontwikkeld, omdat ze dingen maar aannemen.
Citaat:
By smarthezz:
Je moet het voorstellen alsof alle landen in Europa constant uit zouden zijn op meer geld, meer goed, heerschappij en wraak voor wat er al gebeurd is, en als Nederland willen we neutraal blijven.. Denk je dan dat we niet terug zouden vechten als we aangevallen zouden worden?
|
Dat is hypothetisch en dus nutteloos. Daarbij is het een slechte vergelijking, want in Nederland is misschien wel een regel dat je niet mag moorden, maar wel een regel van zelfverdediging. Daarbij is Nederland niet het grootste en overduidelijkst sterkste land van Europa, wat het christendom wel was in hun tijd.
Citaat:
By smarthezz:
Er zijn nou eenmaal dingen die het geloof niet beschrijft, maar die eigenlijk ook niet belangrijk zijn om te weten.
|
OH dus als jouw geloof het niet beschrijft, dan is het niet belangrijk?! Lekker geloof heb je, toont aan dat jouw geloof in een achterstand leeft en niet vooruit wil gaan en nieuwe dingen wil ontdekken.
Citaat:
By smarthezz:
Je zult het wel kinderachtig vinden dat ik dit nu zeg
|
Zo komt het idd over ja, goed dat je het zelf zegt, want dan zul je het zelf ook wel inzien!
Citaat:
By smarthezz:
Maar ik denk niet dat je daarom de godsdiensten de schuld moet geven, of iedereen die die godsdienst aanhangt moet veroordelen.
|
JAWEL! Zij veroorzaken die oorlogen, dus zij zijn schuldig. Wat snap je er niet aan?!
Daartbij heb je mijn verdere punten niet weerlegt, durf je niet, of weet je het niet?