NEE! Tering Tyfus zeg... Hoevaak moet ik het herhalen?!? God heeft de aarde geschapen en wilde dat het goed werd. Hij wist dat het risico erin zat, maar ja, Hij deed het toch, met de kans dat dit gebeurde. Als Hij het niet zo gedaan zou hebben, dan had het voor Hem geen voldoening gegeven. Het is dus geen fout, het is gegaan zoals het kon gaan. God kan het best allemaal maken zodat wij alleen doen wat Hij wil, maar Hij wil niet dat Hij daarin moet ingrijpen. Hij wil dat we er zelf voor kiezen, dat we echt van hem hielden.. Je moet je voorstellen dat je een vriendin hebt die van je houdt, maar alleen maar omdat ze geïnstrueerd is om dat te doen. Uit zichzelf zou ze het misschien niet doen, mja, het is nou eenmaal ingeprogrameerd... Daar is toch nix aan?
Dus de mens is een goede creatie die geen God nodig heeft om te leven. Misschien zijn we allemaal toch wel geprogrammeerd. Voor rationeel denkenden is dit gewoon een optie die moeilijk te vatten is.
Waarom is dat moeilijk dan? Met alle atoomwapens die er tegenwoordig zijn.. Ik bedoel niet dat de hele aarde wordt vernietigd maar dat, weet ik veel, China in 1 klap onleefbaar wordt gemaakt of zoiets...
Iets wat er niet is lijkt mij persoonlijk moeilijk te vernietigen.
Dus als er een nieuwe theorie over het ontstaan van de aarde zou komen dan zou je die OOK geloven? Dat vind ik dus krom. Dan heb je geen stabiel beeld van wat er gebeurd is en weet je ook nooit zeker waar we vandaan komen. Oftewel, je hebt er nix aan, en dat allemaal omdat jij vindt dat je ruimdenkend moet zijn... En ik snap dus niet dat jij mij indoctrinaal of rationeel niet toegankelijk wilt noemen, want dat doe je nu dus wel. En waarom doe je dat? Omdat ik een stabiel beeld heb van verleden, heden en toekomst. Ik weet wat me te wachten staat en heb daardoor een beter, gelukkiger leven. Jij zult altijd heen en weer worden geslingerd tussen allerlei theoriën die je niet uit wilt sluiten (terwijl je het Christendom wel buitensluit BTW, ben jij dan wel rationeel toegankelijk?), waardoor je het nooi zeker zult weten.. Je zult ook niet weten wat je in de dood te wachten staat, of is het dan helemaal afgelopen volgens jou? Lekker leven zul je hebben
Ik heb nooit gezegd dat ALS er een nieuwe theorie komt dat ik die dan daadwerkelijk geloof. Je gaat dingen bekijken die kunnen en die niet kunnen en daar trek je dan je conclusie uit. Het gaat of het aannemelijk is door bewijzen of aanwijzing die tot bewijzen kunnen leiden. Het KAN erop duiden dat het zo is gegaan of zo is.
Racing Bartander
|