Onderwerp: Christendom
Enkele bericht bekijken
Oud 19 August 2002, 13:30   #45
Smarthezz
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by MasterB
Dus de mens is een goede creatie die geen God nodig heeft om te leven. Misschien zijn we allemaal toch wel geprogrammeerd. Voor rationeel denkenden is dit gewoon een optie die moeilijk te vatten is.

Iets wat er niet is lijkt mij persoonlijk moeilijk te vernietigen.

Ik heb nooit gezegd dat ALS er een nieuwe theorie komt dat ik die dan daadwerkelijk geloof. Je gaat dingen bekijken die kunnen en die niet kunnen en daar trek je dan je conclusie uit. Het gaat of het aannemelijk is door bewijzen of aanwijzing die tot bewijzen kunnen leiden. Het KAN erop duiden dat het zo is gegaan of zo is.
Ik kan me voorstellen dat het niet zo goed te vatten is, veel dingen zijn ook vrij ingewikkeld voor mensen die niet geloven, maar zo is het dus voor ons..

Wat is er niet dan? De aarde? Volgens mij wel hoor... Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen..

Ja, dat bedoel ik dus precies. Zoals jij het Christendom hebt uitgesloten zo heb ik de andere theoriën uitgesloten. Daardoor wordt ik niet naïef of ben ik niet van de wereld, maar ik geloof domweg wat anders dan jij. Das het enige verschil. Voor de rest zijn we denk ik aardig hetzelfde..

Citaat:
Originally posted by TheGroovMaster
zo wat heb jij, met je verkeerde been uit bed gestaped ofzo?
Nou, het was nogal een onzinnige opmerking in een toch best wel intelligente discussie. Het is niet echt wat je noemt sociaal, intelligent of beleefd om op deze manier eventjes, onbeargumenteerd, je mening naar voren te brengen, en daarmee ook nog eens de basis van mijn leven de grond in te trappen.

Grtzz