21 August 2002, 23:23
|
|
Guest
|
Citaat:
Originally posted by Fade of Light
Goed, die 'discussie' is over, omdat er 'niet' over gediscussieerd kan worden. Maar ik geloof in een groot roze schaap die de macht heeft overal alle koeien en mensen, de rest is in handen van het donkere oranje banaantje. Klinkt misschien belachelijk, maar zo is 'jullie' God ook, even hypothetisch en onbewezen en verklaarbaar.
Nee vind ik niet hetzelfde, maar als jij het zo wil uitdrukken, ga je gang..
Morele waarden ja, maar je doet net alsof het christendom die waarden aan de rest van de wereld heeft bijgebracht...Dat is niet waar.
Dat ingrijpgedoe van god is onzin, als ik iemand af wil knallen, dan zou ik dat doen, en geen 'onbekend geval in grote hoogte' die mij daarvan zou weerhouden (als ik aan een wapen zou kunnen komen hehe). Er zijn ook genoeg mensen die op die knop willen drukken, maar daar de macht niet voor hebben.
Nee d0h, das ook veel te kleinschalig.. Ik bedoel dus op grote schaal, niet zo inimini..
Ook al zoiets ja, net de Jihad. 'als je niet gelooft in ons geloof, dan sterf je'...Je probeert nu recht te praten wat krom is, maar het is gewoon fout en er zijn vast nog strenggelovige christenen die nog precies hetzelfde denken.
Dat is dus een beschuldiging die je niet kunt bewijzen. Ik denk dat er niet veel Christenen zullen zijn die zo denken als de inquisitie toen.. Daarnaast praat ik niets recht dat krom is. Ik zeg alleen dat het geloof nu heel erg verschilt van het geloof toen. De mensen dachten er anders over, er was minder bekent, minder uitgelegd, etc. etc.
Ik vind jou inderdaad deels onderontwikkeld. Leven in een illusie zou misschien makkelijker zijn, maar of de wereld daar beter van wordt, dat dacht ik niet. Want je leeft alleen in een schijn.
Ik leef niet in een illusie. Dat denk jij nou de hele tijd maar dat is niet zo. Voor jouw gevoel misschien, maar jij kent het geloof niet dus kunt daar niet over oordelen. Voor mijn gevoel leef IK in de werkelijkheid en ben jij weer gewoon één van die domme gasten die later naar de hel gaan (sorry voor de uitdrukking).
Dus om in jouw argumentatie te blijven. Mensen die zich verdedigen, hierbij doden, zich dus niet aan de tien geboden houden, zijn ongelovig. DEze redenatie vloeit HELEMAAL voort uit jouw woorden
Tering man, jij bent echt dom.. Je moet je proberen aan de 10 geboden te houden in je levensstijl. Je moet dus niet naar buiten gaan en iemand overhoop schieten. Je moet proberen niet te liegen. Je moet proberen de zondag in ere te houden. Als je bij verdediging iemand vermoord is het niet erg, want jij kan er nix aan doen. Daarnaast maakt iedereen fouten, als je er oprecht vergeving voor vraagt aan God wil God ze vergeven. Maar dan moet je er wel echt spijt van hebben..
Ze wilden die mensen bekeren naar hun geloof, en dus geven we het geloof nog steeds de schuld, wat snap je niet?!
Die mensen die ongelovigen wilden bekeren geloofden niet echt. En dan ook nog eens op de verkeerde manier. Daar kan het echte Christendom dus nix aan doen..
P.s. Kom niet nog een keer aan met het gezwam dat christenen een betere toekomst hebben dat 'niet'-gelovigen...
Het is wel zo... Voor jou houdt het op, voor mij is er een perfect leven bij God.. Mja, ik zal mijn mond wel houden 
P.s.2 de meest irritant (en als die ooit gebruikt wordt, kom ik niet meer in dit topic) stukje uit een conversatie:
- Als God bestond hoe komt het dan van die oorlogen?
Dat doet de mens zelf... 
Nou ja, het is toch zo? Mensen zitten altijd te zeiken over die oorlogen. Net zoals "God is liefde, dan komen ongelovige mensen dus ook in de hemel, dus hoef je niet te geloven", das ook zo dik irri.. Mja..
|
|
|
|