Onderwerp: Christendom
Enkele bericht bekijken
Oud 23 August 2002, 15:57   #10
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:
Nee vind ik niet hetzelfde, maar als jij het zo wil uitdrukken, ga je gang..
verklaar....

Morele waarden ja, maar je doet net alsof het christendom die waarden aan de rest van de wereld heeft bijgebracht...Dat is niet waar.
Dat ingrijpgedoe van god is onzin, als ik iemand af wil knallen, dan zou ik dat doen, en geen 'onbekend geval in grote hoogte' die mij daarvan zou weerhouden (als ik aan een wapen zou kunnen komen hehe). Er zijn ook genoeg mensen die op die knop willen drukken, maar daar de macht niet voor hebben.

Citaat:
Nee d0h, das ook veel te kleinschalig.. Ik bedoel dus op grote schaal, niet zo inimini..
Waar ligt de grens dan?! Ik vind het als grote onzin klinken, dat god wel in zou grijpen op grootschalig gebied, maar niet op kleinschalig gebied...
Waar was god dan in WO2 voor de vergassing van vele mensen?!

Citaat:
Dat is dus een beschuldiging die je niet kunt bewijzen.
Die is heel makkelijk te bewijzen, het zijn namelijk feiten.

Citaat:
Ik leef niet in een illusie. Dat denk jij nou de hele tijd maar dat is niet zo. Voor jouw gevoel misschien, maar jij kent het geloof niet dus kunt daar niet over oordelen. Voor mijn gevoel leef IK in de werkelijkheid en ben jij weer gewoon één van die domme gasten die later naar de hel gaan (sorry voor de uitdrukking).
als je op zo'n manier je hele levenswijze leeft, aan de hand van een gevoel dat je hebt over een iets (dat je god noemt). En weet je wat hetmooiste is...als jouw ouders/omgeving/boekenkennis jou niet zo had opgevoed, had je het nooit in je hoofd gehaald om aan zo'n totalitaire dictator als god te denken.

Citaat:
ben jij weer gewoon één van die domme gasten die later naar de hel gaan (sorry voor de uitdrukking).
Lekker toch zo'n zomerkamp in de hel? Pfft, ik zou bijna anti-christ worden door zulke domme en 'geloofsuitbuitende' zinnen.

Citaat:
Tering man, jij bent echt dom..
Ik heb precies jouw woorden aangehouden, en die naast elkaar gelegd. De redenatie is perfect logisch en consequent, dus als er dan iemand dom zou zijn, zou jij het zijn.

Citaat:
Je moet je proberen aan de 10 geboden te houden in je levensstijl. Je moet dus niet naar buiten gaan en iemand overhoop schieten. Je moet proberen niet te liegen. Je moet proberen de zondag in ere te houden. Als je bij verdediging iemand vermoord is het niet erg, want jij kan er nix aan doen. Daarnaast maakt iedereen fouten, als je er oprecht vergeving voor vraagt aan God wil God ze vergeven. Maar dan moet je er wel echt spijt van hebben..
Proberen? Ik heb toch al meerdere malen gelezen, dat je je aan de tien geboden moet houden...hier quote ik nog even een stukje van je:

Citaat:
Het is ook niet zo, het gaat erom dat je je probeert te houden aan de 10 geboden. Het is onmogelijk, dat weet je van te voren, maar je moet het toch proberen. En anders ben je geen ketter, maar een ongelovige..
Dus je stelt regels, waarvan je van te voren weet dat je er nit aan kunt houden? haha prachtig, gewoon prachtig... En waar slaat die anders op...?!

Citaat:
Die mensen die ongelovigen wilden bekeren geloofden niet echt. En dan ook nog eens op de verkeerde manier. Daar kan het echte Christendom dus nix aan doen..
Dat vind jij zo, wie zegt dat JIJ niet gelooft op de verkeerde manier?

Citaat:
Het is wel zo... Voor jou houdt het op, voor mij is er een perfect leven bij God.. Mja, ik zal mijn mond wel houden
Jij (en je andere christentuig) zijn gewoon bang voor de dood en verzinnen daarom debiele smoesjes om verder te leven...
Daarbij laat dit duidelijk weer zien hoe intolerant jegens niet/anders gelovigen. Hoe zouden sommige oorlogen toch komen? Ik weet het al...

Nog nooit is er een oorlog geweest vanwege het niet-geloven in een geloof...

Citaat:
Nou ja, het is toch zo? Mensen zitten altijd te zeiken over die oorlogen. Net zoals "God is liefde, dan komen ongelovige mensen dus ook in de hemel, dus hoef je niet te geloven", das ook zo dik irri.. Mja..
Oh dus die god van je, zorgt wel voor goede shit op aarde, maar tevens is hij zo imbeciel om oorlogen (die door de mens zelf, jouw woorden, worden veroorzaakt) tegen te gaan...

Waarom zouden ongelovigen dan niet in de hemel komen volgens jou?