nou...ik ga dit jaar voor de 2e keer examen doen, geen idee wat voor tips ik zou kunnen geven, iig niet zo nerveus worden, als jullie net zulke kutstoelen hebben als hier is t aan te raden om een kussentje mee te nemen
en neem met examens waar jullie veel moeten schrijven zo nu en dan een klein pauzetje, er staat dan wel dat je 2½ a 3 uur hebt, maar vaak ben je er ruimschoots voor al klaar (ik was tenminste met de meeste examens een half uur tot 3 kwartier voor tijd al klaar), want als je met nederlands een samenvatting moet maken moet je nogal veel schrijven, ik nam dan bijtijds een kleine pauze van een minuutje of 2 om ff wat te drinken en te eten, maar nog had ik last van me hand na t examen en ik was niet de enige die dat probleem had
verder is t handig om al hoge cijfers te halen voor in je examendossier zodat je je wat kan veroorloven met het eindexamen, voor t geval je een zware dag krijgt (had ik met t eindexamen afgelopen jaar ook, geschiedenis EN economie op 1 dag?! :S), kijk daarbij je (vrijstellings)toetsen goed door, want ik heb nu op de harde manier geleerd dat elke tiende van een punt kan meetellen
verder gewoon op tijd beginnen met leren, zo'n beetje na de voorjaarsvakantie heb je de meeste stof wel gehad en is t puur examentraining, neem daar optimaal gebruik van en ook al ken je (een bepaald gedeelte van) een vak al blindelings, tis nooit weg om t nog ns door te nemen