Enkele bericht bekijken
Oud 13 September 2002, 16:37   #34
Sauron
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by DutchECK
Vraag je eerst dit af: waarom wil ik niet homosexueel zijn? Ben je bang om buitengesloten te worden? Vind je een sexuele relatie met een jongen een vies idee? Of is er wat anders aan de hand? Vervolgens moet je kijken hoe die jongen tegenover homosexualiteit staan. Als blijkt dat hij homo's liever dood wil hebben, dan zou ik het toch echt maar voor me houden. Aan de andere kant: als hij positief of iets in die richting reageert, dan kan je het overwegen het hem te vertellen. Dus eerst even (veilig) peilen. Ny the way, weet je zeker dat je verliefd bent, of denk je het alleen maar? Ik bedoel: de hormonen gieren door je lijf, het kan best een bevlieging zijn en nooit weer terug komen. Je vroeg ook naar je coming out. Ook hier zou je moeten peilen. Wat is de mening van de persoon aan wie je het zou willen vertellen? Als je toevallig een andere homosexueel (M/V) kent, overweeg dan eens om het aan die persoon te vertellen. Je weet dan zeker dat je geen negatieve reactie krijgt.
Veel succes in ieder geval!
Inmiddels is het een beetje veranderd, het kan me eigenlijk niet zoveel meer schelen of ik homo of hetero ben, als het maar duidelijk is wat ik ben. Ik ben niet bang om buitengesloten te worden, op mijn school zal het zeker wel gerespecteerd worden, het is echt een goeie school en ik heb nog nooit gezien dat er iemand gepest werd of iets dergelijks. Alleen mijn broer is homofoob, maar dat kan me niks schelen, die pest me nu toch al en hij heeft me ook al vaak genoeg uitgescholden voor mietje of homo enzo.
Over die jongen: ik weet bijna wel zeker dat hij niks tegen homo's heeft. Niet dat ik het gevraagd heb, want ik ben bang dat hij er wat achter gaat zoeken als ik het ga vragen, maar, het is moeilijk uit te leggen: ik voel het gewoon zeg maar. Gewoon in hoe hij doet, wat hij zegt. Van een hoop mensen krijg ik het gevoel dat ze iets anders over me denken dan ze laten merken maar bij hem heb ik dat niet, hij behandeld me net zoals de rest.
Het probleem is ook idd dat ik niet zeker weet of ik wel verliefd ben. Dat is nu mijn grootste probleem en daarom denk ik er even niet over om het iemand te vertellen.
Als ik het zeker weet en ik wil het aan iemand vertellen, dan zijn er niet zo verschrikkelijk veel opties: mijn ouders, waarvan ik zeker weet dat ze het zouden respecteren. Mijn moeder roept altijd het hardst dat er niks mis mee is. Verder is er die jongen zelf natuurlijk. Dat was het zo'n beetje. Ik wil het niet als eerste aan mijn vrienden vertellen, ik heb ook nog wel een goede vriendin, maar die is anders dan je waarschijnlijk denkt: het is ook niet iemand die ik het als eerst zou vertellen.
Ik ken geen homosexueel, dat zou makkelijk geweest zijn, dan had ik er waarschijnlijk al lang over gepraat, die zou me begrijpen, ook als ik zou vertellen dat ik niet zeker weet of ik verliefd ben. Aan iemand anders zou ik dat niet vertellen.

Zo, dat was een lang verhaal
  Met citaat antwoorden