Enkele bericht bekijken
Oud 29 September 2002, 19:15   #52
Tyskie
Lid

Tyskie's Avatar

Standaard

Appels en peren... Die kun je niet vergelijken he...

Als je het bv over zwarte teringbuitenlanders hebt, speel je niet direct op de man, maar probeer je wel een doelgroep te kwetsen... Discriminatie dus..

Als ik tegen een deur loop en ik zeg 'auw kankerzooi', bedoel ik niet de buurman, die een schoonmoeder heeft die aan kanker lijdt, te beledigen... Nee, dan gebruik ik gewoon een krachtterm om mezelf af te leiden van de pijn die ik voel, doordat ik tegen de deur liep.

En over dat laatste ach... Zegt vooral iets over jou dat je de vergelijking maakt tussen een dergelijke situatie en het gebruik van bepaalde ziektes om je gevoelens te ondersteunen.

Owja, nog iets... jij hebt het over schelden.. Schelden is persoonlijk gericht, tegen een groep (teringbuitenlanders bv) of een persoon (kanker-van gaal), het lijkt mij toch wel vrij duidelijk dat ik het heb over het gebruik van bepaalde ziektes in krachttermen. Zou je toch ook wel moeten begrijpen als je je intelligent probeert voor te doen door woorden als 'equivalent' te gebruiken.

Voor mij staat het woord 'kanker' dus gelijk aan 'kut, klote, klere, shit' of wat dan ook... Met die woorden heb ik geen moeite als je ze gebruikt, met het woord kanker evenmin.

Kortom: het ligt gewoon aan de situatie waarin je het gebruikt. Roep je 'kankerbuitenlanders', dan vind ik dat net zo fout als je 'klotebuitenlanders' roept. Stoot je je tegen een deur en je roept 'kankerzooi' ipv bv 'kutzooi', dan heb ik daar totaal geen moeite mee.

En ga nu niet weer aankomen met allerlei groentes, want je argumentatie is gewoon slecht...