Citaat:
Originally posted by tyskie
Als je het bv over zwarte teringbuitenlanders hebt, speel je niet direct op de man, maar probeer je wel een doelgroep te kwetsen... Discriminatie dus..
Als ik tegen een deur loop en ik zeg 'auw kankerzooi', bedoel ik niet de buurman, die een schoonmoeder heeft die aan kanker lijdt, te beledigen... Nee, dan gebruik ik gewoon een krachtterm om mezelf af te leiden van de pijn die ik voel, doordat ik tegen de deur liep.
En over dat laatste ach... Zegt vooral iets over jou dat je de vergelijking maakt tussen een dergelijke situatie en het gebruik van bepaalde ziektes om je gevoelens te ondersteunen.
Owja, nog iets... jij hebt het over schelden.. Schelden is persoonlijk gericht, tegen een groep (teringbuitenlanders bv) of een persoon (kanker-van gaal), het lijkt mij toch wel vrij duidelijk dat ik het heb over het gebruik van bepaalde ziektes in krachttermen. Zou je toch ook wel moeten begrijpen als je je intelligent probeert voor te doen door woorden als 'equivalent' te gebruiken.
|
JIJ vindt dat je niet op een doelgroep richt..... Mij gaat het om het effect!
1) 'klote buitenlanders' -> allochtonen voelen zich er niet goed bij (en daar richt je je direct op (jouw visie))
2) 'kankerdeur' -> mensen met kanker (cq familieleden etc etc) zulen zich er niet gemakkelijk bij voelen (je richt je niet direct op mensen met kanker etc)
Jouw visie is dus ook in mijn mening correct. Maar het is dus wel degelijk GEEN appels met peren vergelijken zoals je ziet.
zou je toch moeten begrijpen als..rechtenstudentje, was het niet?
Citaat:
Tyskie zei:
Net als je geen 'godverdomme' mag roepen ofzo
|
ik heb nog nooit iemand dood zien gaan aan iets wat met 'godverdomme' te maken heeft
edit:
rectificatie: dat van in elkaar slaan neem ik terug. Ik zat daar even op het verkeerde spoor omdat ik (tijdelijk) dacht dat je tegen het scheldwoord kanker was, maar het niet erg vond als iemand anders het deed...