Enkele bericht bekijken
Oud 1 October 2002, 16:08   #70
Regen
Guest

Standaard

Lieve Moucie,
Ik vind het moeilijk te geloven dat je niemand hebt om je te helpen, niemand om je heen. Sociale contacten zijn heel belangrijk met dingen als dit. Ik weet ook dat als je 'down' bent, het moeilijk is en je gewoon geen zin hebt om je proberen te focussen op andere dingen, maar het moet!! Hobby's familie, vrienden, sport, en heel veel andere dingen. Probeer jezelf te inspireren, zo van: dit ga ik doen, en daar ga ik voor werken! Daar wil ik mijn best voor doen. Als je weer een snijhumeur voelt opkomen, ga naar buiten!! Of ga naar iemand toe, er is niet altijd een reden nodig om iemand te bezoeken, of iets te gaan doen met iemand. probeer anders het/de proble(e)m(en) te minimaliseren, schrijf in een paar korte punten op wat er aan de hand is, en waarom. probeer dan een plan van aanpak te maken; wat kan ik er aan doen. Of schrijf duidelijk en eerlijk alles op, en laat het lezen, aan bijvoorbeeld je ouders/verzorgers, familielid, lerares die je vertrouwt. Mondeling is het altijd moeilijker om uit te leggen wat je bedoelt en hoe je je voelt, dat weet ik. Als je wilt mailen of msnen, ik ben er altijd voor je. Hou je sterk,
liefs, regen.
  Met citaat antwoorden