Onderwerp: mijn verhaal?
Enkele bericht bekijken
Oud 9 October 2002, 13:11   #6
jannekes
Guest

Standaard

Kijk ook in de bibliotheek naar boeken over rouwverwerking en dan ook kinderboeken, want die zijn zeker als je emotioneel bent en daardoor niet goed kan denken prettiger te lezen. Zulke boekjes gaven mij letterlijk houvast tijdens het verwerken van mijn verdriet zodat ik niet in mijn tranen verdronk.

En ja soms verdringt een mens zijn emoties omdat het teveel is. Het is dus een veiligheidsmechanisme. Maar zodra het leven weer rustiger wordt komen de achtergestelde emoties weer los. Meestal door een aanleiding, iets wat je op t.v. ziet of een muziekstuk of een geur. Dus maak je geen zorgen dat je dingen verdringt. Je doet je best om het allemaal te behappen.

Bij het Maatschappelijk Werk kan je ook informeren naar een rouwverwerkingsgroep voor jongeren. Praten met een maatschappelijk werkster is gratis en ik vond dat laagdrempeliger dan achter een psycholoog aan te gaan. Het belangrijkste is dat het klikt met iemand.

Je kan ook met de telefonische hulpdiensten (zie acherkant telefoonboek) zoals sos-gesprek van mens tot mens, korrelatie, kindertelefoon bellen. Hier zitten getrainde vrijwilligers met een luisterend oor en soms is dat makkelijker om tegen aan te praten dan tegen een bekende. Sommige zijn 24 uur per dag te bereiken. Heel veel sterkte toegewensd.
  Met citaat antwoorden