Citaat:
Originally posted by theo tank
Een gozer uit me klas deed een aantal jaar aan kickboksen en vertelde ook dat er meer bij kwam kijken dan alleen maar stomweg slaan, het ging daarbij ook nog om techniek.
|
aha! precies waar ik heen wilde
Netzo als bij kickboksen, denken veel mensen dat het bij freefight ook maar als een bruut wat rammen is, en ook als je op de grond ligt, zomaar wat doorrammen (laatste vind jij ook). Maar dat is het zeer zeker niet.
1) trainer/coach kan altijd handdoek inde ring gooien
2) je kan zelf aftikken
3) als je op de grond ligt, dan gaat er nog een heel gevecht door. Het wordt dan worstelen en slaan tegelijk. Zo heb je dat je iemand zijn been in een klem legt, een choke, of (bruutweg) iemand KO slaan...
4) de schijdrechter grijpt in als hij denkt dat een van de vechters ergens niet meer uit kan komen en alleen nog maar klappen krijgt of in een klem/choke blijft liggen.
Het is dus echt niet zomaar doorgaan tot een fataal einde ofzo
Wel moet ik zeggen dat je een sport voor je plezier doet. En niet iedereen het plezier ervan inziet (om te zien of te doen), maar dan hoef je nog niet meteen van mening te zijn, dan het geen sport is.... Dus misschien bracht onwetendheid jouw tot je mening?
rekz: grens tot hoever een sport een sport is.
Mijn mening is dat zolang krav maga niet in wedstrijdvorm wordt gegeven, er geen vechtsport is die de grens overschreidt.
(krav maga: straatvechten. Dit is vooral als zelfverdediging bedoeld en wordt gegeven aan soldaten van het israelische leger. Hierbij zijn geen grenzen)