Citaat:
Originally posted by Drama
Wie bepaalt of een dier een goed leven heeft? Een dier kan zelf niet zeggen of het gelukkig is, en de mens kan dat naar mijn idee ook niet voor een dier bepalen. Het eten van vlees is geen overlevenskwestie meer, maar een egoistische luxe, wat het consumeren ervan voor mij overbodig maakt. Ik ben van mening dat een dier wat uiteindelijk vermoord wordt om in de de onnodige behoeften van de mens te voorzien, beter zou kunnen blijven leven. De hedendaagse samenleving biedt zat alternatieven voor het eten van vlees, en maakt het bestaan van een bio-industrie, gericht op de vleesproductie, overbodig.
Dierenmishandeling ten einde een bloeddorstig publiek te vermaken vind ik absurd.
|
1) OF een dier een goed leven of niet heeft gehad, is best redelijk in te schatten. Een batterijkip zal geen goed leven hebben gehad. Een koe die na 5 jaar lekker rondgehuppelt te hebben in een wijde zal dat wel hebben( mits er zich geen rare acties hebben voorgedaan)
2) Vlees is geen luxe, en het is niet overbodig. HET is een behoefte. Aan gezien ik de mens als ALLESeter zie en DUS ook vlees eet. Ik zie hier dan ook geen ENKELE reden om dit als onnodige luxe te zien... Ik zie de andere producten juist als luxe voor de niet-vlees etende