Citaat:
Originally posted by Fade of Light
ik geef mijn moeder niet de lastige en tijdrovende taak om uit te zoeken wat ik eventueel lekker zou vinden van 'vleesvervangers'. Ik heb nu iets gevonden wat voedzaam is en goed smaakt.
En ik geef toe dat er idd wat negatievekanten zitten aan "de productie van vlees". Ik weet niet meer precies wat ik gehoor dhad bij aardrijkskunde, maar het was iets in de trend van 'als we alle koeien + weilanden zouden verwijderen en er graan enzo neer zouden mikken dan was er een veel hogere productiewaard' ofzoiets. (alweer een jaar of 4 geleden).
vleesonthouding heeft voor mijzelf nauwelijks positeve kanten. Alleen maar meer negatieve kanten.
Voor de dieren, sja dat lijkt me logisch, die willen niet dood 
De hele mensheid: vrij weinig
|
je zou ook zelf kunnen uitzoeken wat je lekker vindt, doe ik ook en ik vind het noch lastig noch tijdrovend..maar ja als je t niet wil zal je t best vervelend vinden ja.
Voor de dieren is het niet zozeer het feit dat ze sterven voor ons, hoewel ik dat ook belachelijk vind, mar de manier waarop ze behandeld worden voor ze sterven, de reden dat ik vegetarisch eet.
Voor de mensheid..er zijn misshcien niet heel veel redenen, maar wel hele belangrijke. Dierenleed en moord vind ik vrij belangrijk, en het is inderdaad veel efficiënter de ruimte die nu voor slachtvee gebruikt wordt, te gebruiken voor graanverbouwen. Dat levert 4 keer zoveel eiwitten op. Dit vind ik ook een belangrijke reden, omdat we in nederland al vrij weinig ruimte hebben, kunnen we de ruimte beter efficient gebruiken.HEt zijn inderdaad maar 2 positieve kanten, maar ik vind ze groot genoeg.