Onderwerp: Zelfmoord is zwak
Enkele bericht bekijken
Oud 22 October 2002, 14:21   #27
MilkyWayz
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
deal with your problems
dat is soms moeilijk dan je denkt hoor..
ik zou eerder zeggen probeer je problemen op te lossen...

ik heb hier een paar keer gelezen dat zelfmoord sterk is.. :/ dat vind ik eigelijk dikke bullshit, hoezo is het sterk? Dat snap ik niet.. :/
ik denk dat t maar net aan de situatie ligt of je het wel of niet zwak kan noemen/vinden..als iemand dik in de problemen zit en er geen ene moer voor doet om ze (deels) op te lossen en dan zelfmoord pleegt, dan vind ik het zwak. Dan vind ik het écht zwak, je doet er niks voor, en als je er niks voor doet dan gaan je problemen idd niet weg. Problemen moet je aanpakken om ze op te lossen, problemen gaan niet vanzelf weg..
Als iemand zoveel dingen heeft geprobeerd om zn problemen op te lossen en het lukt gewoon niet, dan kan ik me voorstellen dat de moed je dan in de schoenen zakt, als je er dan besluit een eind aan te maken, tsjah, dan is dat je eigen keus, ik weet niet of ik dat wel of niet zwak vind..
Ik zou het pas sterk vinden als iemand die suïcidaal is, zn problemen kan oplossen, dát vind ik sterk. Doorzetten tot je problemen zijn opgelost (en eventueel daarna een fijn(er) leven hebben).
  Met citaat antwoorden