Enkele bericht bekijken
Oud 28 October 2002, 20:50   #26
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Het wordt al eerder gezegd, fijn voor de Marokkaanse gemeenschap in Nederland dat de Marokkanen lekker over één kam gescheerd worden. Eigenlijk gaat het er niet eens zozeer om welke nationaliteit de dader had, het is een verschrikkelijke moord en er moet inderdaad wat gedaan worden aan de veiligheid. (En ja, ik weet ook wel dat er ook Marokkanen zijn die in principe niets in dit land te zoeken hebben omdat ze zich niets aantrekken van de taal, cultuur, en totaal niet integreren, nu tig jaar geen woord Nederlands spreken en al even lang werkloos zijn). Waarom wordt eigenlijk steeds zo naar voren gebracht dat de dader in dit geval Marokkaan was, en waarom werden er bij de moorden op Tjoelker en die jongen in Vlaardingen (even zinloos) nergens de nationaliteit vermeld? Dan zijn het dus ook Kut Nederlanders? Ik kan me hier best over opwinden. Er zijn genoeg Marokkanen die het wel maken, net zoals er goede en slechte Nederlanders zijn. Toevallig zag ik op het journaal bijvoorbeeld een Marokkaans gezin dat een wildvreemde vrouw onderdak aanbood nadat zij vast zat op een station. Net zo min als dat ik nu ga zeggen dat alle Marokkanen goede mensen zijn, kun je zeggen dat alle Marokkanen slecht zijn.