Ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij... Ik ken de feiten niet precies... Maar van wat ik zo'n beetje gelezen heb denk ik dat het zo gegaan is... Die 2 mannen zijn achter die overvallen aangerend.. Ze hebben hem te pakken gekregen.. Overvaller geeft zich over of wordt overmeesterd.. Wapen raakt hij iig kwijt. En daarna wordt hij er nog eens tegen aan gepeerd door die 2 Appie Happies...
Dan vind ik enerzijds terecht dat ze vervolgd worden, want dat hoort niet. Dat is idd voor eigen rechter spelen. Maar aan de andere kant.. Ik werk ook in een supermarkt en ik moet regelmatig (2 a 3 keer in de week) rond een uur of 11 met 1 of 2 man de winkel sluiten.. Heb je toch ook niet echt meer een goed gevoel... Maar dat is geen reden om zelf die overvaller te gaan slaan, hoewel ik t een vrij begrijpelijke reactie vind.
Maar het klinkt idd zo vrij krom als straks die dader na een paar weekies cel weer kan gaan winkelen bij de AH, terwijl die mannen een half maandsalaris zouden moeten betalen aan die knakkert, die te lam is om te gaan werken en daarom maar een paar mensen de schrik van hun leven bezorgt.