Enkele bericht bekijken
Oud 7 November 2002, 14:09   #30
Unexplained.
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
Volgens mij klopt je redenering niet helemaal. Ik vraag me af of de mensen die Tjoelker of de daders van de moord op die jongen in Vlaardingen er een visie op na houden... dat is wel erg simpel gestelt.
Het is ook zo simpel. Die jongens leven in een wereld waarin je jezelf dit soort geweld kunt permiteren. Kijk, het grappige van mensen is dat ze altijd het gedrag vertonen wat ze op dat moment als 'juist' bestempelen.
Citaat:
Als iemand er iets van zegt dat een bejaarde vrouw bijna van de sokken wordt gereden door jongens scooters, is het bijna z'n eigen schuld en had hij dat niet moeten doen, want het zou wel eens kunnen zijn dat die jongens er een andere visie op na houden .
Dat risico zit er nou eenmaal in, en dat loop je door dat soort gedrag. Laten we reëel blijven. Ik keur het overigens niet goed, laat dat duidelijk zijn.
Citaat:
Ik vind niet dat je kunt zeggen dat dit geen zinloos geweld is.
Omdat het niet helemaal overeenkomt met wat 'de massa' denkt? Ontkrachtig mijn uitspraak eens door argumenten. Rationeel in plaats van emotioneel.
Citaat:
En je zou geen stille tochten als verwerking of protest meer mogen houden omdat je dan mensen aanzet tot nog meer geweld? Ook dat vind ik een beetje een kromme redenatie..
- stille tochten kunnen een emotionele uitlaatklep zijn
- stille tochten hebben een protestwerking vanuit de slachtoffers (en diegeen die ermee meeleven), maar naar de daders toe werkt het averechts
- stille tochten zorgen ervoor dat je moeilijker contact kunt leggen met potentiele daders

Dát is wat ik beweer.
  Met citaat antwoorden