Enkele bericht bekijken
Oud 8 November 2002, 07:33   #31
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Unexplained.
Omdat het niet helemaal overeenkomt met wat 'de massa' denkt? Ontkrachtig mijn uitspraak eens door argumenten. Rationeel in plaats van emotioneel.
Ik kan me wel vinden in het grootste gedeelte van je post, maar geweld is in bepaalde gevallen toch echt zinloos lijkt me. De slachtoffers van bekende gevallen die de afgelopen tijd in het nieuws kwamen leken allemaal rustige mensen die probeerden iets duidelijk te maken aan andere mensen dat bepaald gedrag niet kan. Ze waren er niet op uit geweld uit te lokken, een ruzie te beginnen of iets dergelijks. Je kunt inderdaad zeggen dat je dat risisco loopt, maar toch is heel Nederland verontwaardigd als niemand iets doet op straat.

Ook las ik in de Volkskrant gisteren over een zaak die niet zo in het nieuws is gekomen: een jongen in een café wordt opgebeld door z'n moeder, hij is slecht verstaanbaar en loopt daarom even naar buiten en wordt daar op straat neergeschoten. "Reden": de man die schoot had ruzie gehad met z'n vriendin was gefrustreerd.

Ik weet dat dit een extreem geval is, maar ik wil er maar mee zeggen dat je verschillende gevallen van zinloos geweld hebt, en je niet voor ieder geval kunt zeggen dat het te verklaren is doordat andere mensen anders over het leven denken...
  Met citaat antwoorden