Onderwerp: uitgaan?
Enkele bericht bekijken
Oud 9 November 2002, 17:25   #27
lieve colafles
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Youssef
Ik vind het uitgaansleven zowiezo dikke onzin. Wat heeft het nou voor nut om van 4 tot soms wel 6 uur 's morgens pas weer thuis te komen? Wat bezielt het soort mensen die dit leuk vinden? Zuipen, bier, sex etc. Nee, het uitgaansleven krijgt een hele rare wending.
ik denk dat ik me wel in kan leven in het feit dat je ff een biertje gaat pakken of een beetje gaat dansen naar jongens/meiden kijken op de zaterdag avond. Discotheek prima...
of dat je naar een concert gaat van een ubertoffe band ofzo..
dat is gewoon leuk. ff relaxt gewoon

Maar wel als je 16 + bent vind ik...

het is ONverantwoordelijk om als ouders je kind op 13jarige leeftijd te laten gaan. Het uitgaansleven is een niet al te veilige bezigheid. Bovendien gebeuren er in het uitgaansleven soms best wel heftige dingen ( mensen gaan out, mensen worden verkracht , er wordt pilletjes in je drankje gedaan) .. ALs 13 jarige ben je niet opgewassen tegen dat soort dingen.. Je bent jong, je hormonen spelen op maar over het algemeen heb je nog niet zo heel erg veel beheersing om dat soort dingen te verwerken. op dat moment weet je zowieso niet wat je moet doen op welke leeftijd dan ook maar als 13 jarige al helemaal niet. Je bent net uit het vrij veilige basisschool leven gestapt en je hebt amper genoeg ervaring met de echte harde wereld.
Bovendien ben je als "kleiner persoontje" veeel kwetsbaarder om lastig gevallen te worden..

Tuurlijk is het wel leuk om als 13jarige een beetje te proeven van het uitgaans leven.. maar het is niet het slimste wat je kan doen..

Als ouder zou ik mijn kind niet laten gaan. Ik zou wel met een alternatief komen zoals een klassefeest te laten organiseren van tijd tot tijd. dat zijn de dingen die je op 13 jarige leeftijd behoord te doen naar mijn mening.. schuivelen , cola drinken enzo ./
maar ja das slechts mijn mening..