Citaat:
Originally posted by Fade of Light
Mijn excuses. Ik ben vergeten te vermelden dat dat opgaat voor mensen die psychisch gezond zijn.
Helaas even vergeten dat er op dit forum enkele devianten existeren.
|
Dat is geen conclusie, dat is een toevoeging om het verhaal vollediger te maken.
Citaat:
1) Ondanks dat ik zelf psychologie wil gaan studeren, ben ik niet zo naief om te denken dat er bewijzen zijn zo sterk als in een groot deel van de rest van de wetenschap.
2) Helemaal zeker als je zo'n generalisatie maakt als je zojuist deed. Dat is erg gewaagd en vaak niet zeker geneog correct.
3) Als je daar anders over denkt, dan wil ik graag een ISBN nummer van een boek, of url van een internetadres, waar deze (bewezen) bewering wordt uitgewerkt.
|
1) Niet relevant.
2) Mijn doel is ook helemaal niet om gelijk te krijgen, mijn doel is om te provoceren zodat er een discussie opgang komt.
3) Zie een willekeurige searchengine.
Citaat:
Tegenstrijdige rapporten komen echter ook op hoger niveau voor....
|
Ook op hoger niveau komt onnauwkeurigheid voor.
Citaat:
Het is juist onmogelijk om aan te tonen dat iets wel is. Met een (1) geldig tegenvoorbeeld heb je het 'bewijs' ongedaan gemaakt.
Je kan een bewijs alleen aannemelijk maken door redenatie en voorbeelden waarvoro het klopt.
|
Dit klopt niet. Aangezien er geen extern systeem is waaraan wij het tegenvoorbeeld kunnen toetsen.
Citaat:
Originally posted by dext0r
ff offtopic:
kan unexplained zijn taalgebruik misschien iets vereenvoudigen.
ik weet zelf wel wat ie schrijft, en begrijp het ook, maar het leest gods-irritant al moet je, je op een forum door een spil van niet alle daagse woorden heen banen.
ipv intressant en vol kennis overkomen door ook hier mede met moeilijke woorden te gaan zitten smijten komt op mij verkeerd over..
op de eigenlijke inhoud van zijn reply's heb ik overigens niet veel aan te merken , alleen de manier van schrijven
|
Tja, ik schaam mij niet voor de manier waarop ik ben. Voor mij zijn het wel alledaagse woorden.
Toch bedankt voor het meedenken, en ik zal proberen er rekening mee te houden.