Enkele bericht bekijken
Oud 16 November 2002, 22:46   #12
GregoorvanDijk
Guest

Standaard

Je hebt een punt met wat je zegt over de publieke omroep. Daar ben ik het geheel mee eens dat zij voor een ieder wat wils dienen uit te zenden. Maar; dat doen ze ook! Alleen niet in verhouding met wat men aan voetbal laat zien. Er staat echter nergens dat dat niet mag. Zo wordt ook wielrennen, formule 1, tennis enz uitgezonden. Ook Basketbal komt mijns inziens, net als atletiek bijvoorbeeld ruim aan bod dacht ik zo (met name op zondagmiddag!).
Je zult echter dienen te accepteren dat voetbal nu eenmaal Nederlands volksport nummer één is. De publieke omroep (waar ik absoluut niet over te spreken ben) móet dit wel doen. Anders krijgt men de rechten niet meer. En wat heb je dan op sport? Dan valt er heel erg veel weg, en kijkt denk ik vrijwel niemand meer. Ik kijk alleen al naar mezelf. Ik volg een aantal sporten zeer actief, maar atletiek, schaatsen, zwemmen enzo interesseert me helemaal niets. Als dat erop is zet ik de TV uit.
De BVO's in Nederland eisen een deel van de zendtijd. Zij hebben namelijk belangen (sponsoring enzo) die moeten worden uitgezonden, en zo niet dan stapt men naar een commerciële zender. Dat kun je je als publieke omroep niet permiteren, en dus moet het zo. Overigens zul je dan ook een van de weinige nederlanders zijn die erover klaagt.
Rellen daar weet je dan denk ik ook helemaal niets vanaf. Dus oordeel er dan ook niet over
  Met citaat antwoorden