Citaat:
Originally posted by BWM
Voetbal maakt ook de jeugd al kapot, alle kleine jongetjes worden op voetbal gezet, echt zonde, wat nou als een van die jochies een GROOT talent voor basketbal blijkt te zijn, zit hij toch 8 jaar te voetballen...
|
dus maakt het
de jeugd kapot? wat een bullshit.
Er zijn vast wel gevallen waarbij kinderen gepusht worden door (1 van) hun ouders om per sé op voetbal te gaan, maar zovaak gebeurd dat niet. Die kinderen willen het zelf, ze vinden het leuk, en daar gaat het toch om? dat je het leuk vindt. Als iemand een groot talent is voor basketbal wil niet zeggen dat ie het gelijk leuk vindt. En dat je die reden gebruikt vind ik al helemaal om te lachen want je weet duidelijk niet waar je het over hebt. "de jeugd wordt kapot gemaakt omdat kinderen op voetbal gezet worden terwijl ze een groot talent voor een andere sport kunnen hebben" kom op, vind je nou zelf ook niet dat dit een ongelooflijk debiel standpunt is?
verder ben ik het ongeloofelijk met de stelling oneens. Voetbal maakt geen andere sport kapot. De redenen die ik_ben_de_man geeft, daar kan ik ook niet uithalen wat voetbal met andere sporten doet. Ik kan wel zeggen dat het klopt dat voetbal de enige sport is waar zoveel rellen voorkomen en waar de spelers bergen geld verdienen voor 90 minuten rennen op het veld. Het is ook idd een kapitalistische sport, maar maakt het daarom de andere sporten kapot? Ik denk het niet. Ik denk eerder dat het het voetbal zelf kapot maakt, wat ik overigens heel jammer vind.
Dat wat ik_ben_de_man zegt over dat 90% van wat studio sport uitzendt voetbal is, dat is niet de schuld van de sport voetbal, het komt omdat er veel vraag naar is, veel mensen willen het zien, ze willen het volgen, die bartdinges zei het al, voetbal is Nederlands nummer 1 volkssport. Er is gewoon veel vraag naar.
Als je vindt dat voetbal andere sporten kapotmaakt kan je denk ik beter zeggen dat de tv/media dat doet, want die zenden het uit (of juist niet

)