Enkele bericht bekijken
Oud 19 November 2002, 16:11   #12
koelkast
ubergruber

koelkast's Avatar

Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri

ik heb inderdaad niks gezegd over de soort straf, om dat goed te kunnen beoordelen heb ik ook te weinig verstand van rechtspraak.ik snap dat het belangrijk is datiedere rechtszaak een ander is. amnesty heeft gelijk als ze zeggen dat het om een signaal voor de samenleving gaat, en de dader te dwingen tot verbetering, dat is zeer belangrijk, maar ik vind dat een rechter ook rekening moet houden met de slachtoffers, zij hebben geleden, op wat voor manier dan ook. fade of light verwoordt precies wat ik wil zeggen.
we zijn het er dus allemaal mee eens dat mensen gestraft moeten worden voor maatschappelijk belang verbetering gedrag van de dader en voor het tegoed doen van de slachtoffers

Het gaat er nu dus om dat de huidige situatie zwaar ontoereikend werkt laten we het voorbeeld nemen van de jongen in venlo die er in is gebleven toen 2 jongens op hem insloegen.

Zij hebben iemand vermoord het leven ontnomen zinloos zondere echte aanleiding die jongen had hun niks vreselijks gedaan.
De maximale straf die ze uberhaupt kunnen krijgen is 18 maanden.

is dat goed voor maatschappelijk belang
Nee ik vind van niet ik erger me er nu al kapot aan dat ze er zo goed van af komen

Leren de daders er iets van
Zullen ze nu minder snel tot agressie over gaan meer respect tonen voor de medemens volgens mij leer je dat niet in de gevangenis ik gok dat ze alleen meer crimineel worden.

voldoening aan de slachtoffers ?
DIe jongen is dood heeft er NIETS meer aan WAT er ook gebeurt maar zijn ouders de mensen die ie achter laat vrienden vriendinnen vinden het vast top dat de daders MAXIMAAL maar 18 maanden kunnen krijgen